Busskaravan på väg 25 på söndag 9 nov.

Startat av Buss-Anders, 07 november 2008, 03:37:12 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss-Anders

För den som gillar bussar så finns det ett bra tillfälle i helgen som kommer,
På söndag spelar KalmarFF seriefinal mot Halmstad kl.15.00. ;D

Enligt uppgifter som nått mig så kommer 54 st bussar att avgå från Kalmar mot Halmstad kl.10.00.
Starten är vid Fredriksskans och Bergkvara lär stå för merparten av bussarna som är chartrade av KalmarFF. Om privata initiativ ingår i antalet vet jag inte riktigt men det är fullt möjligt för jag har informerat KFF att jag kör dit i egen regi med hyrd buss och det har kanske fler gjort, anmält alltså.
Men privata initiativ finns det fler av.
Det skulle alltså innebära att 2700 personer är på väg till Halmstad i buss. Tänk sedan alla privatbilister. Det lär bli rött på Örjansvall.

Redan den 6 maj gick jag ut och frågade mina kompisar om de och deras grannar ville följa med med på  "Guldmatchen" den 9 november. Det är vad jag kallar framförhållning. Då hade biljetterna inte släppts och de gjorde de inte förrän i mitten av augusti.
Efter en långsambokning så satte det fart till i slutet av sommaren. För 14 dagar sedan så fick jag köpa fler biljetter för jag hade några platser kvar. Den sista veckan har jag fått neka folk som har ringt.

Med start kl. 10.00 så kommer  alltså en lång busskaravan att kunna ses på väg 25 mot Halmstad. Fast jag kör redan kl. 09.30. En storartad kulinarisk upplevelse ligger inbokad  för mina resenärer på vägen dit.

Parkering av alla dess bussar kommer att vara i närheten av Örjansvall på olika ställen bl.a Folkparken där även jag hoppas att det kommer att finnas plats även för min buss .Annars blir det väl kanske att knata ända från Sannarps idrottsplats i närheten av motorvägen om nu inte någon  halmstadbo har något bättre tips.

Bara att hoppas att återfärden sker i triumf.
Det räcker med förlust så länge  målskillnaden inte blir mer än 8 mål.
Det 9 förlustmålet gör oss till 2:a och vem minns en 2:a.

Men jag tror att vi grejar det!
Kalmar blir allsvenska mästare år 2008!

Mvh
Buss-Anders

Johan Hansson

Jag kommer som jag skrev i tråden
Foto tips: 40 Kalmar-bussar till Örjans vall och Halmstad på söndag.
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=18088.0
vara på Örjans Vall
Jag länkar till den tråden för att slippa skriva det igen
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Jona

Citat från: Anders Bergenfeldt skrivet 07 november 2008, 03:37:12 AM

Mvh
Buss-Anders

Säger bara en sak, tänk på Idol....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Johan Hansson

enligt uppgift var det 57 bussar med suppotrar och sen spelarbussen+ en annan buss som antagligen körde anhöriga till spelarna 
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Anders Bergenfeldt skrivet 07 november 2008, 03:37:12 AM

Bara att hoppas att återfärden sker i triumf.
Det räcker med förlust så länge  målskillnaden inte blir mer än 8 mål.

Men jag tror att vi grejar det!
Kalmar blir allsvenska mästare år 2008!

Mvh
Buss-Anders

Jo, det blev säkert en hemresa i glädjens tecken. Visserligen var dagens match mot Halmstad inte någon höjdare, men oavgjort gjorde ju att guldet ändå räddades. Elfsborg var rätt chanslösa redan från början, men riktigt så långt från guldet som du skriver var de inte. Det hade räckt med 9 måls skillnad. Hade Elfsborg vunnit med 6-0 och Kalmar förlorat med 3-0 så hade jag nu inte kunnat gratulera Kalmar. Vilket jag nu gör av hela mitt hjärta. Så som Kalmar spelat och så som Elfsborg spelat vissa matcher var Kalmar helt klart värda guldet. Och stora silvret är ju inte dåligt här. Jag tror nog att Elfsborg kommer att bli ihågkomna även för detta. Åtminstone i Borås.
För övrigt meddelar Bergkvarabuss i ett pressmeddelande att man körde 37 bussar Kalmar-Halmstad i dag. Men det fanns säkert bussar från andra bussbolag också.

Fredde

CitatJo, det blev säkert en hemresa i glädjens tecken. Visserligen var dagens match mot Halmstad inte någon höjdare, men oavgjort gjorde ju att guldet ändå räddades. Elfsborg var rätt chanslösa redan från början, men riktigt så långt från guldet som du skriver var de inte. Det hade räckt med 9 måls skillnad. Hade Elfsborg vunnit med 6-0 och Kalmar förlorat med 3-0 så hade jag nu inte kunnat gratulera Kalmar. Vilket jag nu gör av hela mitt hjärta. Så som Kalmar spelat och så som Elfsborg spelat vissa matcher var Kalmar helt klart värda guldet. Och stora silvret är ju inte dåligt här. Jag tror nog att Elfsborg kommer att bli ihågkomna även för detta. Åtminstone i Borås.
För övrigt meddelar Bergkvarabuss i ett pressmeddelande att man körde 37 bussar Kalmar-Halmstad i dag. Men det fanns säkert bussar från andra bussbolag också.

Tillåt mig länka till Bergkvarabuss hemsida. Man har även fått en "egen" KFF-buss :D

http://www.bergkvarabuss.se/nyheter/nyhet.asp?ID=262

Anders Lundén

Citat från: Fredde_J skrivet 09 november 2008, 21:34:28 PM
Tillåt mig länka till Bergkvarabuss hemsida. Man har även fått en "egen" KFF-buss :D

http://www.bergkvarabuss.se/nyheter/nyhet.asp?ID=262

Ingen som har råkat identifiera vilken Travego som blivit Kalmars "egen buss"?
// Anders

Staffan Sävenfjord

Citat från: Anders Lundén skrivet 10 november 2008, 19:40:32 PM
Ingen som har råkat identifiera vilken Travego som blivit Kalmars "egen buss"?
// Anders

Det är i alla fall en av Tågbussarna, som anskaffades till tågersättningen på Blekinge Kustbana. Men jag vet inte vilken individ det är. "Den läckra hallonröda" färgen är således inte ny som man får intrycket av i Bergvarabuss pressmeddelande.