Huvudmeny

Fototips Malmö

Startat av Rickardo, 06 november 2008, 17:41:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rickardo

Snart har vi hela färgskalan i Malmö stadstrafik. Grönt, rött, bått och GULT! :o

Arriva har minst 4 danska gula bussar i trafik på den nya linjen 85 till den nybyggda Malmö Arena.
Har tyvärr själv inte tid med bussfotografering just nu...men någon annan kanske kan fånga dessa?

/Rickardo

Möllers

Oj Har malmö det kanske jag åker över där då den dagen jag ska till Lund fota dom  ::)
84an är det region trafik det  ???

Rickardo

Citat från: Mattias Möller. skrivet 06 november 2008, 21:05:10 PM
Oj Har malmö det kanske jag åker över där då den dagen jag ska till Lund fota dom  ::)
84an är det region trafik det  ???

Det är nog väldigt tillfälligt man har dessa bussar. Det är invigning av Malmö Arena idag och mycket folk som vill åka. Linje 85 går till Malmö Arena och 84 till Malmö Stadion.
Ni har väl 84 i Landskrona också?

/Rickardo

Möllers

Jo vi har linje 84a med ner landskrona bois spelar.
Aha då kör dom inte den 19e så får det bli lund på ifrån början.
Men finns den blå neoplanen kvar i lund tro fick inget svar sist  ???

Cyklisten

Citat från: Rickardo skrivet 06 november 2008, 22:37:26 PM
Linje 85 går till Malmö Arena och 84 till Malmö Stadion.

Hur är det med linje 83? Jag hade för mig att det var en linje som gick till Jägersro, men en gång såg jag en buss skyltad 83-Ribersborg (eller något liknande med stranden) vilket gjorde mig något förvirrad. Eller var det kanske någon hästtävling på stranden som arrangerades i samråd med jägersrostallet?  ;)

Rickardo

Citat från: Cyklisten skrivet 06 november 2008, 22:45:51 PM
Hur är det med linje 83? Jag hade för mig att det var en linje som gick till Jägersro, men en gång såg jag en buss skyltad 83-Ribersborg (eller något liknande med stranden) vilket gjorde mig något förvirrad. Eller var det kanske någon hästtävling på stranden som arrangerades i samråd med jägersrostallet?  ;)

Linje 83 är badbussen Södervärn-Ribersborg... :) Går endast på sommaren.
/Rickardo

Walter

Men helt fel är det inte, gamla 83:an gick till Jägersro, 81:an till Bo01 och 84:an till Stadion (som nu). Var 82:an gick har jag glömt, var det möjligen Öresundsutställningen  när man byggde bron?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Rickardo

Citat från: Walter skrivet 08 november 2008, 11:44:16 AM
Men helt fel är det inte, gamla 83:an gick till Jägersro, 81:an till Bo01 och 84:an till Stadion (som nu). Var 82:an gick har jag glömt, var det möjligen Öresundsutställningen  när man byggde bron?

Helt riktigt. Det var linje 82 till Öresundsutställningen och kördes av de små Neoplanera. Fast ganska ofta var det en större buss på linjen  ;)
/Rickardo

CD

Citat från: Walter skrivet 08 november 2008, 11:44:16 AM

Det fanns två linjer till Bo01, en som gick från Centralen/GAT och en som gick från Mobilias parkering (eller däromkring). Kan linjerna hetat 80 och 81?

Kollektivtrafikentusiast

"Nöjeslinjernas" historia i Malmö:

80.    Bo01
81.    Öresundsutställningen (Neoplan hybrid)
82.    Dragörfärjan/Ön
83.    Jägersro/travbanan - senare badbuss Södervärn - Ribersborg, lades ned efter en enda sommar (2005)
84.    Stadion/(Isstadion)
85.    Mässhallarna på 90-talet - numera Malmö Arena

Walter

Dessa bussar kan nu även ses på linje 100 och 146 i högtrafik. Vet ej om man har så stor resandeökning igen eller trasiga vagnar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!