Huvudmeny

FAC 0807

Startat av NHK, 04 november 2008, 21:35:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

NHK

Avgång 12.45 från Cityterminalen idag.

Bättre bilder kommer nog från Buss-Micke som syntes i vimlet

Bussmicke

Trevligt, kunde ge mig fan på att nån skulle hinna före. Även denna gång.
Trodde jag äntligen kunde vara ensam om något men ack så svårt det är nuförtiden  :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: NHK skrivet 04 november 2008, 21:35:06 PM
Bättre bilder kommer nog från Buss-Micke som syntes i vimlet

Bättre såtillvida att luckorna på sidan var stängda, ogillar dessa luckor som öppnas lite i tid och otid ibland känns det som.

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Grattis till fångsten, båda två.

Nu har man ett till objekt att jaga när man besöker huvudstaden nästa gång.

//Niclas

Bussmicke

Idag var ljuset sämre vid CT men jag slapp dessa irreterande öppna sidoluckor i alla fall.

//Bussmicke.

Peter Elmheden

För att förvirra alla bussmuppar bestämde man sig för att ändra nummret till 0950
från 0807, fråga mig inte varför men så blev det.

Bussmicke

då ändrar jag på mina bilder.
//Bussmicke.

Ulf Rådeström

Men alltså Bussmicke...irriterande öppna sidoluckor? De va väl en av dina mest låga kommentarer.
Öppna sidoluckor är inte gjorda för bussmuppar, utan för att folk ska kunna få in o ut bagaget, som är en klar förutsättning för att överhuvud taget bussen ska köpas in o rulla på vägen :-)

Sånna kommentarer undanbeder åtminstone jag mig är du snäll....

robbes

Öppna sido luckor på  en turist buss visar arr den används till det den skall dvs köra passagerare med packning.

Att ha öppna sidoluckor på en stadsbuss är deäremot irriterande då det oftast handlar om fel på bussen då ju

Bussmicke

Det fattar väl jag också men på en typbild ser det inte snyggt ut, så är det bara.
Tur att alla inte tycker lika. Sen behöver du inte alltid låta sågnällig så fort andra tycker annorlunda, Det är än mer irriterande.
//Bussmicke.

Frippe Fribas

Naturligtvis beror det på vad man vill få ut av bilden, jag brukar försöka få med båda varianterna då jag tycker det kan vara intressant att se hur baggageutrymmet är disponerat.
Fast det är ju fusk att öppna och stänga luckorna från förarplatsen (fast väldigt smidigt) i stället för att gå ut och skita ner sig genom att försöka stänga de skitiga sidoluckorna...  ;D
//Fredrik

Martin Maltkvist

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 07 november 2008, 13:21:16 PM
Naturligtvis beror det på vad man vill få ut av bilden, jag brukar försöka få med båda varianterna då jag tycker det kan vara intressant att se hur baggageutrymmet är disponerat.
Fast det är ju fusk att öppna och stänga luckorna från förarplatsen (fast väldigt smidigt) i stället för att gå ut och skita ner sig genom att försöka stänga de skitiga sidoluckorna...  ;D
//Fredrik
Å andra sidan stänger man ju t.ex bakdörren med knapp vid förarplats så på det viset är det ingen större skillnad. :D
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Frippe Fribas

Nja, vad jag försökte säga var att det vanligen finns två lösningar på att manövrera luckorna på, antingen pneumatiskt via knapp vid förarplatsen eller medelst handkraft utifrån.
På de bussar jag kört är den senare lösningen i klar majoritet (Mercedes, Setra m fl), medan Scanias bussar ofta har fjärrmanövrering (Irizar Century, PB m fl).
Det är lyckligtvis inte så ofta man behöver gå ut och stänga bakdörren utifrån...  ;)
//Fredrik

yngrot

Är 0502 bredare eller bara synvilla??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Fredde

CitatÄr 0502 bredare eller bara synvilla??

Det är en synvilla, bägge är 2550 mm enl vv.se.