Huvudmeny

Arriva Gasbuss (bilder)

Startat av glans, 04 november 2008, 19:03:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

yngrot

Hur strys dörrar?? bara 2 st knappar hos föraren.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Fredde

CitatHur strys dörrar?? bara 2 st knappar hos föraren.

Den ena knappen styr framdörr, den andra mitt och bakdörr.

Johan B

Ser ju riktigt tjusigt ut. Stolarna ser bekvämare ut än på bussarna vi har i Göteborg, är de av fabrikat Kiel eller är det MANs egna tillverkning?

Viktor

Jag åkte med en gasbuss idag när jag skulle till Kungsporten för att spela innebandy med skolan.

Rickardo

Citat från: Johan B skrivet 04 november 2008, 20:06:12 PM
Ser ju riktigt tjusigt ut. Stolarna ser bekvämare ut än på bussarna vi har i Göteborg, är de av fabrikat Kiel eller är det MANs egna tillverkning?

Trevliga bilder! Är det Arrivas egen klädsel på stolarna som går lite i grönblått?
Stolarna är Kiel, samma som finns i Arrivas MANbussar i Malmö och Helsingborg. Riktigt sköna stolar för att vara stadsbussar.

Här ser vi Veolias Volvostolar i bussarna i Malmö vilket inte är lika sköna. De har även lätt för att lossna och sitta lösa vilket inte alltid är så trevligt. Dock finns det värre exempel.  /RIckardo

Mattias Andersson

Citat från: Rickardo skrivet 04 november 2008, 20:55:15 PM
Trevliga bilder! Är det Arrivas egen klädsel på stolarna som går lite i grönblått?
Stolarna är Kiel, samma som finns i Arrivas MANbussar i Malmö och Helsingborg. Riktigt sköna stolar för att vara stadsbussar.

Här ser vi Veolias Volvostolar i bussarna i Malmö vilket inte är lika sköna. De har även lätt för att lossna och sitta lösa vilket inte alltid är så trevligt. Dock finns det värre exempel.  /RIckardo

Lika obekväma som många toalettstolar ;D

Formen är ju ganska lik..

yngrot

Citat från: Fredde_J skrivet 04 november 2008, 19:50:40 PM
Den ena knappen styr framdörr, den andra mitt och bakdörr.

Finns separata för att spärra mitt eller bakdörr oxå??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina