Huvudmeny

Ikarusorgie..

Startat av Bussmicke, 11 juli 2007, 22:30:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rickardo

Underbart!  ;D ;D ;D

/Rickardo

Nico

Häftigt! Antar att man alltså även här skiljer på olika drivsystem? I alla fall verkar ju alla dieselvagnarna vara blå och trådvagnarna istället röda. Just dessa vagnmodeller får en annars att bli lätt nostalgisk samtidigt som de ändå är vanligt förekommande i flera större städer i östra Europa. Får även gratulera till mycket snygga bilder överlag Micke. Såg även en del andra alster, bl.a. från tuben i Budapest, så jag hoppas att resan var givande.  :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

CD

Citat från: Bussmicke skrivet 11 juli 2007, 22:30:01 PM

Trevliga bilder från en fin stad. Linje 80-81 är en tillfällig kombination som körs mellan Keleti och Örs Vezer Ter medan man håller på att renovera en del av M2. Antar att du fick en hel del ersättningsbusar (M2) på bild med tanke på den turtätheten som finns på linjen (54sek -1minut).

Bussmicke

Om jag fick, det fullkomligen drällde av dem..
De kom alltid 2 och 2 också.
Tror det högsta turnumret vi såg var 39, möjligt att det fanns fler.
80-81 är väl annars två separata linjer som skarvar i varann i närheten av fotoplatsen ovan?

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

CD

Glömde skriva innan att FJX och FKU har nummer i den vanliga serien medan FLR inte har det

på denna sidan kan du hitta hur bokstavskombinationen ska översättas
http://balint.cyberhungary.net/vtkall/volvob7.htm

Bussmicke

Så bussar ovan på bilderna har inv. nr. i nämnd ordning nedan ?
29-39
29-43
29-23
22-22

Stämmer detta?

I så fall undrar jag då vad FLR-bussarna har för nummer.
De B7:or som var märkta på sidan hade reg. numret ditmålat vilket syns på bild 2 här..

//Bussmicke.

Andreas Ljungqvist

wow, härliga bilder... Bara att lägga till ett resmål på "att åka till" -listan..

Bussmicke

Tack, ja det tycker jag du ska göra.
//Bussmicke.

Bussmicke

Citat från: CD skrivet 13 juli 2007, 08:13:57 AM
Glömde skriva innan att FJX och FKU har nummer i den vanliga serien medan FLR inte har det

på denna sidan kan du hitta hur bokstavskombinationen ska översättas
http://balint.cyberhungary.net/vtkall/volvob7.htm

Vilken nummerserie gäller för FLR?
Eller gäller enbart Reg. numret?
//Bussmicke.

Björn Forslund

Har de gamla mysiga tvåaxliga sovjetiska trådbussarna försvunnit?

Pickos

Citat från: Björn Forslund skrivet 16 september 2007, 14:36:49 PM

De enda trådbussar jag såg till vid mitt besök i påskas var Ikarus ledvagnar.

Citat från: Andreas Ljungqvistwow, härliga bilder... Bara att lägga till ett resmål på "att åka till" -listan..
Det tycker jag absolut att du skall göra, jag vill åka dit igen. Missade en del sist...
1:a Korinthierbrevet 10:15

Bussmicke

Citat från: Björn Forslund skrivet 16 september 2007, 14:36:49 PM

Menar du Siu-bussarna eller vad de hette så rullar de inne i stan på en del 70-linjer.
//Bussmicke.