Livets Ord i Uppsala (blanda bussar)

Startat av Christian W, 30 oktober 2008, 22:45:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian W

Livets Ord i Uppsala (blanda bussar)
idag 30 okt 2008 e.m.

Nån bilder är dålig.

yngrot

Limmaredsbussen möter jag varje dag på skolkörning de får åka fin buss till skolan härute på landet.. :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Christian W

Christian W

Christian W

robbes

varför visa o fota samma bussar flera dagar i rad?

Christian W

Citat från: robbes skrivet 01 november 2008, 23:14:20 PM
varför visa o fota samma bussar flera dagar i rad?

Nej.

1 ny igår gul buss.

Idag finland buss.

robbes

jo men då räcker det ju att vis de nya bussarna o inte de andra igen det gör bara att inlägget ej blir intressant att upprepa sig

Rickard

Citat från: Christian W skrivet 31 oktober 2008, 22:30:49 PM
idag 31 okt 2008 kl 16;05

Jag trodde att de Carrus med detta utseende endast byggdes på Volvochassi i form av Volvo 9700? När tog Volvo över Carrus och införlivade i Volvo Bussar? Ska jag vara ärlig tycker jag Carrus passar mycket bättre på Scania. En Volvo (oavsett personbil, buss eller vad det nu är) ska vara kantig så är det bara.

Christian W

Citat från: Rickard skrivet 02 november 2008, 01:30:34 AM
Jag trodde att de Carrus med detta utseende endast byggdes på Volvochassi i form av Volvo 9700? När tog Volvo över Carrus och införlivade i Volvo Bussar? Ska jag vara ärlig tycker jag Carrus passar mycket bättre på Scania. En Volvo (oavsett personbil, buss eller vad det nu är) ska vara kantig så är det bara.

Du har så rätt :)

Christian W

Citat från: Lars Ödlund skrivet 03 november 2008, 17:55:44 PM
Den frågan har vi behandlat tidigare, använd gärna sökfunktionen för ett komplett svar.

KR 50 är en av de sista Scaniachassien som Carrus karosserade i Volvos ägo, karossen kallas Star 503 (9700 är ett modellnamn för en helbyggd Volvobuss) nu är ju verksamheten såld av Volvo så de kanske kan bli nya Scania/Carrus av ngt slag

jaha. Hoppas går just bra för Scania på framtiden :)