Huvudmeny

Söne Trafik

Startat av Bussmicke, 29 oktober 2008, 23:26:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Trevliga bilder!

Men... aj aj aj, ingen Rasken, ingen toa ;D

Jan

Citat från: Bussmicke skrivet 29 oktober 2008, 23:26:30 PM

Hade det inte varit bättre att montera riktigare x-ljus vid destskylt ala Norrland. Dessa kommer att blir beskjutna med stenskott och skador att de snart inte funkar längre.
I branschen i 40 år

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Staffan Sävenfjord

Citat från: Sundås skrivet 30 oktober 2008, 14:43:37 PM
Lån? Från vem?

Från sig själva möjligen. Man tycks ha lånat en buss från regionalrafiken till den långväga trafiken (alltså Rasken). Här skall väl det vara OmniExpress.

Sundås

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 30 oktober 2008, 15:01:29 PM
Från sig själva möjligen. Man tycks ha lånat en buss från regionalrafiken till den långväga trafiken (alltså Rasken). Här skall väl det vara OmniExpress.

Aha, men lån och lån.. Möjligen fel vagntyp ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Johan B

Denna vagnen skall tydligen vara ett lån till Söne. Vad som talar emot, exakt likadant utrustad (iaf exteriört) och uppmärkt som de ordinarie. Det som talar för är att den skiljer sig från systrarna genom att endast ha 280hk-motorn och det verkar ju lite mysko att en vagn av alla beställda (treaxliga) har svagare motorbestyckning.

Bussmicke

Är det inte så att Scania håller med Lån/reservbussar i detta fallet?
Har ett vagt minne av att så kan vara men det finns nog de som vet bättre än jag.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Citat från: Bussmicke skrivet 30 oktober 2008, 15:59:08 PM
Är det inte så att Scania håller med Lån/reservbussar i detta fallet?
Har ett vagt minne av att så kan vara men det finns nog de som vet bättre än jag.
Hur fungerar det med en KLT märkt buss?
De får låna/hyra så fort de behövs?

yngrot

Söne och jag som trodde det skulle bli en blå buss .. ;)   där ser man vad man tror komma skall...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

BadTab

Låg bakom BHK014 på rv73 idag, den hade nåt rör som gick på tvären bakom kofångaren där det var en massa slangar och skit anslutet. Motorluckan glipade även en aning, precis bakom mittdörren stack det ut nåt rör, ca 5cm i dia. Inuti bussen stod det en massa prylar, bland annat en kompressor, dessutom låg det en massa datakablar över sätena..

Nån som vet vad det kan vara de fältprovar?

Bussen är fö reggad på Scania Sverige och är avställd sen 090407