Höstbilder från en cykelutflykt (del 1/2)

Startat av Cyklisten, 26 oktober 2008, 22:04:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Den 10:de oktober bestämde jag mig att testa cykelbanan från Eslöv vidare mot Gårdstånga. Fat jag kom inte längre än till E22:an, men det blev några bilder. Här kommer de 15 första, har förminskat de ganska rejält just för att de blev många.

En mindre gata, (förlängning av Lundavägen) strax söder om Eslöv

Cykelbanan som går på den gamla banvallen (Ystad-Eslövs Järnväg)

Så här ser Gårdstånga-cykelbanan ut. T.H. väg 113.

En liten bäck, strax innan Borlunda

Borlunda Kyrka

Cykelbanan åt andra hållet. Just den biten som följer strax efter Borlunda var ganska dålig, sönderkörd av traktordäck. Det räckte att cykla 10 km/h för att bli helt omskakad. Tom. mobilen hoppade ut ur fickan ;)

Så här ser det ur utanför Gårdstångamacken (Shell). I förgrunden syns rondellen där bl.a. väg 113 möter E22:an, själva motorvägen syns ju också. Jag kom alltså inte vidare, det var ingen bra idé att försöka cykla på denna rondell, och cykelvägen bara svängde vänster, fortsatte lite längs E22:an och försvann i en åker. Man kan dock ta sig (med lite omväg) ändå till Flyinge, vilket jag inte visste, hade ju ingen tillgång till eniro just vid den tidspunkten  ;) Men det stod "Gårdstånga" på skyltarna för cyklister.

Lite roliga moln

Jag såg någon slags viadukt över E22:an, väster om rondellen (det är Igelösavägen som går där). Ganska långt ifrån själva rondellen, men jag försökte ta mig dit och se om man kan ta lite bussbilder över motorvägen. Jag kom aldrig dit, men tog fler bilder på vägen.

Örtoftabruket syns på långt håll

Vägen vid Östergård

Till slut hamnade jag vid betesmark vid Kävlingeån, där fick man vända...

Visst fanns det stängsel, men de "boende" verkade inte gilla främlingar. Det kändes lite läskigt när de där tjurarna började alla gå mot mig samtidigt.

Mera natur

Ett litet pumphus, skulle nog pumpa drickvatnet för djuren.

Ursäkta bildstorleken och de lite klantiga bildtexter (har inte vaknat ordentligt)
Vill ni ha större bilder i del 2/2 så skriv gärna! Använder photobucket, vet inte om de har någon utrymmeslimit mm, men jag kan ju alltid ta bort de äldsta bilderna.

Möllers

Cyklisten

Jag har "fotat allt" ungefär sedan jag fick systemkameran, bara att jag inte publicerar alla bilder  ;)
Men just höstbilder kan bli riktigt intressanta så att man vill visa de för andra.

Möllers

jo är höst nu få se om jag hittar några fina ställen i Landskrona imorgon där det finns tråd  :)