Ute på fältet [2 bilder]

Startat av Krille, 25 oktober 2008, 11:06:57 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Krille

En stabil landsvägsexpress på väg från Stålberget till Frostkåge i går.
Vilken bild skulle ni ha behållt?

eller...

/K

Niklas Bygdestam

Jag gillar båda. Det beror också på i vilket syfte bilden ska visas. Vill man visa själva bussen? Eller vill man visa miljön bussen rullar i? Om man vill visa vilken glesbygd som bussen rullar i eller att det nästan inte är trafik på vägarna, bara någon enstaka buss ibland, så skulle jag satsa på den övre bilden. Man får också på den övre bilden en bättre känsla hur naturen ser ut och hur husen ligger. Den undre bilden visar däremot bättre hur bussen ser ut. Här ser man destinationsskylten på bussen och det gör man inte på den övre. Man ser också bättre att det står Skelleftebuss på den. Det syns även på den övre men inte lika iögonfallande. Så jag gillar båda bilderna. De är lika bra, fast på olika sätt :)

Fast skulle jag sätta upp en av bilderna som prydnad på väggen väljer jag nog den övre bilden :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jonas Strömblad

Jag skulle satsa på den övre! 
Nice pic f.ö.  :)
/J

Patrik

Jag säger också bild numero uno!

Jeppe Hagelbäck

Jona

HEJ

Jag måste nog hålla med dom föregående talarna. Det är en stor åker/äng bussen korsar, oki den är smal men lång, och denna väg korsar ju rakt över på ett av smalaste stället. Men ändå. Man får mer upplevelse om hur stor denna åker är på bild 1.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Krille

Hehe, okej, då vet jag. Tack  :P

/K

Greger Larsson

Inget fel på någon av bilderna..
Om man ser ur en (framtida) historisk synpunkt så kanske bild två blir bättre, i alla fall om man vill få fram fler detaljer på fordonet i fråga och kanske få fram vem som körde? Å andra sidan kanske man vill forska fram var bilden togs och då blir möjligen bild ett bättre.

/GL

Zella

Mkt vacker bild... gröna ängar, skog, röda träbyggnader med vita knutar...  :)