Den røde Säfflebussen #3076 i Oslo på mandag [7 bilder]

Startat av Bergenga, 24 oktober 2008, 15:04:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

På mandag var både jeg og Säfflebussen #3076 i Oslo på samme tid, så da ble det litt bilder. Egentlig litt sært at jeg måtte til Oslo for å få bilde av den, når både jeg og den er i København rett som det er. Det har i hvert fall vært et halvt dusin bomturer til Ingerslevsgade uten å få bilder av den.
Uansett, her er bildene, i forskjellige retninger, men jeg starter med et bilde av samme buss fra januar, da den fortsatt var hvit, bare for sammenligning.

AFP 771 i Schweigaards gate, Oslo, 24.01.2008.

AFP 771 ved Oslo bussterminal, 20.10.2008.

Selv om den ser bra ut på avstand så er det noe som ikke stemmer når man ser den nært. Det er partiet under frontruta som blir helt feil. Det over den buede linjen burde vært svart sånn som det opprinnelig er på denne modellen, og Säfflebussen-logoen burde stått der. I tillegg så ser det litt rart ut at det er rødt helt opp til taket, men så stopper det der. Det ser nesten ut som de gikk tom for folie da de kom så langt. Jeg syns heller stolpene burde vært hvite med en fin overgang nede ved dær den starter. Også en fin overgang i bakenden hadde gjort seg.
Mvh.
Øyvind Berg

S Svensson

Det var denna buss som var utanför vägen i Tanum i våras.