Huvudmeny

Scania CN 113 (GUB 548)

Startat av Christian W, 22 oktober 2008, 16:58:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian W

Tog bilder idag 22/10 2008 kl 14:30

Zella

Cero

Citat från: Christian W skrivet 22 oktober 2008, 16:58:37 PM
Tog bilder idag 22/10 2008 kl 14:30

Trevligt. Den ser riktigt fin ut. Hur lång tid kan den ha kvar innan östländerna eller Hölö får sätta tänderna i den?

Christian W

Citat från: Cero skrivet 22 oktober 2008, 17:32:04 PM
Trevligt. Den ser riktigt fin ut. Hur lång tid kan den ha kvar innan östländerna eller Hölö får sätta tänderna i den?

Nja den kommer kvar nån år till och den är bra stick.

Jag tror mer på första Neoplan Ledbussar åka dit först än Scania.

Niklas Bygdestam

Citat från: Christian W skrivet 22 oktober 2008, 17:47:10 PM
Nja den kommer kvar nån år till och den är bra stick.

Jag tror mer på första Neoplan Ledbussar åka dit först än Scania.

Just 548 tror jag kommer att överleva ett antal modernare bussar för den här bussen används som övningsbuss

Däremot är jag säker på att de övriga nyaste Scania CN 113 som föresten är ledbussar kommer att vara de första som nu kommer att ersättas. Först när dessa är ersatta kommer de att börja göra sig av med äldre Neoplan ledbussar. Att tidiga Neoplan ledbussar sannolikt kommer överleva Scania CN 113 ledbussar beror på att Neoplanbussarna har lågt golv. De höga golven ska nämligen helt bort från stadstrafiken i Uppsala
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

jocke

548 är väl redan bortlovad till Spårvagnsmuséet vill jag minnas. Är väl pga den anledningen den fortfarande finns kvar i trafik.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Christian W

Citat från: jocke skrivet 22 oktober 2008, 18:23:56 PM
548 är väl redan bortlovad till Spårvagnsmuséet vill jag minnas. Är väl pga den anledningen den fortfarande finns kvar i trafik.

Mkt bra idë från dej.  ;D

Christian W

Jag kommer start med egen hemsida och klart från nov 2008.

Niklas Bygdestam

Citat från: jocke skrivet 22 oktober 2008, 18:23:56 PM

Givetvis är vi ett antal som hoppas på att det blir så. Men som det ser ut nu verkar GUB inte vilja släppa denna i första taget utan tänker använda den ett tag till som övningsbuss. Men många är förtjusta i den här bussen
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Rickard

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 22 oktober 2008, 18:18:48 PM

Just 548 tror jag kommer att överleva ett antal modernare bussar för den här bussen används som övningsbuss

Däremot är jag säker på att de övriga nyaste Scania CN 113 som föresten är ledbussar kommer att vara de första som nu kommer att ersättas. Först när dessa är ersatta kommer de att börja göra sig av med äldre Neoplan ledbussar. Att tidiga Neoplan ledbussar sannolikt kommer överleva Scania CN 113 ledbussar beror på att Neoplanbussarna har lågt golv. De höga golven ska nämligen helt bort från stadstrafiken i Uppsala

Tror du Scania CN113ALB-ledvagnarna (629-633) kommer försvinna till nyår?

Niklas Bygdestam

Citat från: Rickard skrivet 23 oktober 2008, 18:01:02 PM
Tror du Scania CN113ALB-ledvagnarna (629-633) kommer försvinna till nyår?

Ja det tror jag, eller i alla fall omkring nyår. En ny serie MAN-bussar är på gång som ska ersätta äldre bussar och då är det meningen att 629-633 ska ersättas med nya bussar. Det är det höga golvet som man vill få bort

Simon A

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 23 oktober 2008, 19:44:57 PM
Ja det tror jag, eller i alla fall omkring nyår. En ny serie MAN-bussar är på gång som ska ersätta äldre bussar och då är det meningen att 629-633 ska ersättas med nya bussar. Det är det höga golvet som man vill få bort
Vad jag hört ska det finnas kvar som reservbussar och som utlåning till trafikskolor som utbildar för busskörkort så än på ett tag tror jag inte att det ska försvinna helt.

//Simon