Krock... Buss & SPV

Startat av Zella, 17 oktober 2008, 19:59:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Mellan Valand och Kungsportsplatsen... Mycket olyckligt, flera ambulanser, poliser och personal från spårvägen skickades till platsen... hoppas det inte blev några alvarliga personskador.

Mr G

Blir ju svårt för busschaffisen att hävda att spårvagnen bytte fil utan att blinka först.
吉先生

Brollan

Såg bussen vid Gårdarondellen strax efter 16 på väg hem österut.
3 av sidorutorna var täckta med plastsäckar och tejpade, så det blev nog mer skador på spårvagnen än bussen.

yngrot

Körde om den på rv 40 på väg hem från mässan den såg inte så bra ut.. :P  var bussen tom på folk??  nån skadad??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Johan Hansson

Citat från: Mr G skrivet 17 oktober 2008, 20:07:16 PM
Blir ju svårt för busschaffisen att hävda att spårvagnen bytte fil utan att blinka först.

:D klockrent

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Mattias Andersson

Citat från: Mats B skrivet 17 oktober 2008, 20:36:14 PM
Såg bussen vid Gårdarondellen strax efter 16 på väg hem österut.
3 av sidorutorna var täckta med plastsäckar och tejpade, så det blev nog mer skador på spårvagnen än bussen.

Tja..Jag va själv på plats tillsammans med Tomas,och skall man bedömma skadorna så
blev det 2 rutor + 2 lastluckor på bussen som blev totalförstörda.
På vagnen klarade sig otroligt nog alla rutor,,tillomed i dörrarna fram.
Insteget i trappan + höger balk va de ju värre med som man ser.

Bernt Talbrant

Citat från: Tomas Fransson skrivet 17 oktober 2008, 19:59:31 PM
Mellan Valand och Kungsportsplatsen... Mycket olyckligt, flera ambulanser, poliser och personal från spårvägen skickades till platsen... hoppas det inte blev några alvarliga personskador.

Ja som du skriver så hände olyckan på Avenyn, närmare bestämt vid korsningen med Parkgatan. OmniExpressen, tillhörande Omnibuslinjen Habo-Hjo, var dessbättre tom på passagerare medan spårvagnen hade många resenärer. Vad jag såg så verkade dock samtliga dessa lämna vagnen väldigt snabbt efter olyckan. GP uppger dock att ett två personer fått lättare skador.
Mindre än en minut före olyckan fotograferade jag turistbussen när den körde ut från Södra vägen. Strax efteråt hörde jag en dov smäll och funderade på vad det var - när jag tittade något hundratal meter upp mot Avenyn såg jag bussen och spårvagnen stå lite obehagligt nära varandra och förstod vad som hänt. Nedan några av mina bilder.

Mattias Andersson

Vi måste ha stått bredvid varandra och fotat,för jag fick också med killen
från säkerhetsavdelningen vid bussen där..

Zella

Citat från: Mattias Andersson skrivet 17 oktober 2008, 22:34:52 PM
Vi måste ha stått bredvid varandra och fotat,för jag fick också med killen
från säkerhetsavdelningen vid bussen där..

Vi såg ju Herr Talbrant... men vi vet ju inte hur han ser ut  ;)

Mattias Andersson

Zella

ch

En nyfiken fråga: Varför maska bussen men inte spårvagnen? ;)

JDS

Citat från: ch skrivet 20 oktober 2008, 11:09:20 AM
En nyfiken fråga: Varför maska bussen men inte spårvagnen? ;)

För att spårvagnen inte finns i CBR, alternativt för att det ändå är uppenbart vem som äger den?  8)