Huvudmeny

En sprillans Nilsbuss

Startat av Mikael Ringmarck, 17 oktober 2008, 11:40:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

På väg från jobbet i morse tog jag dessa bilder, tyvärr har jag ingen aning om vilken individ det kan vara.

BadTab

Haha..:D
Den där körde jag ner från Hallstaviks pappersbruk i torsdags, om det är den som står på Evobus i Lunda?
Den startade inte, så vi åkte upp och skulle bärga hem den, men vi fick igång den iallfall, så det blev grönplåts-körning.. 8)

Mikael Ringmarck

Citat från: BadTab skrivet 18 oktober 2008, 09:39:00 AM
Haha..:D
Den där körde jag ner från Hallstaviks pappersbruk i torsdags, om det är den som står på Evobus i Lunda?
Den startade inte, så vi åkte upp och skulle bärga hem den, men vi fick igång den iallfall, så det blev grönplåts-körning.. 8)

Ja mycket riktigt är det hos Evobus i Lunda. Men vad gjorde den uppe i Hallstavik egentligen?  :)

BadTab

Den kom dit med båt, till papperbrukets hamn...

Mikael Ringmarck

Citat från: BadTab skrivet 19 oktober 2008, 11:40:01 AM
Den kom dit med båt, till papperbrukets hamn...

Intressant, trodde alla nya mercor kom för egen maskin söderifrån.

Patrik

Och varför till Hallstavik av alla ställen? Är den tillverkad av papper?  ;D

BadTab

Har fått en förklaring på varför den hamnade i Hallstavik:
Båten som tog denna och dess systerbussar till Sverige gjorde en mellanlandning i Södertälje på väg till pappersbruket i H-vik, antagligen för att ta med sig papper på returresan till Tyskland.
Men just denna buss startade inte när de skulle köras av från båten i S-tälje hamn, utan då fick den stå kvar och bli avdragen medelst truck eller dylikt i Hallstavik istället, och sen bli bärgad till Lunda. Men nu gick den att starta och köra för egen maskin ändå, det gäller ju att kunna tjuvknepen... ;)

Patrik

Jaha trevligt, Hallsta ska ju också få lite ovanliga besök!