Huvudmeny

Nytt hos Grimslövsbuss

Startat av Sundås, 16 oktober 2008, 23:33:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sundås

I Växjö hittades idag den här nya Setran. Dock tycker inte jag Kronobergslacken gör sig så bra på den här modellen..

// Sundås

www.sundas.se
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

yngrot

En av de bästa länslackerna tycker jag..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Sundås

Citat från: yngrot skrivet 16 oktober 2008, 23:48:17 PM
En av de bästa länslackerna tycker jag..

Jo, det tycker jag med :) Men inte på just den här bussen..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Bussmicke

nää, kronoberg tillhör de tråkiaste i landet
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Håller med, vit o blå påminner lite om sjukhuset och liknande. Kolla "linnean"  ;)

Rickardo

Citat från: Cyklisten skrivet 17 oktober 2008, 01:37:32 AM
Håller med, vit o blå påminner lite om sjukhuset och liknande. Kolla "linnean"  ;)

Ska vi vara petiga är det inte vitt. Någon kostig gråvit sörja..:-) eller kanske gräddvit.. ::)
/Rickardo

Zella

Simon Bertilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 16 oktober 2008, 23:49:54 PM
nää, kronoberg tillhör de tråkiaste i landet

Håller med till fullt! Det är dags att de går ifrån den här förlegade så kallade designen nu. Blir bara deprimerad av att se den en gråmulen dag.

henrik_l

Så du hann före...tänkte osså fota den :)

Håller med om att vi "smålänningar" har den tråkigaste lacken,men de e klart för dyrt med nån annan färg.. ;D

Muk

Jag tycker nog att kronoberg har en av de snyggaste färgsättningarna. Enkel, stilren och fungerar på allt som rör sig. Det är tur att det fortfarande finns länstrafikbolag som orkar stå emot "trenden" med gula bussar.  :)

yngrot

Citat från: Muk skrivet 17 oktober 2008, 20:15:30 PM
Jag tycker nog att kronoberg har en av de snyggaste färgsättningarna. Enkel, stilren och fungerar på allt som rör sig. Det är tur att det fortfarande finns länstrafikbolag som orkar stå emot "trenden" med gula bussar.  :)

Exakt helt rätt.. :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina