En stund vid Märsta station (Bilder)

Startat av Oskar A, 15 oktober 2008, 22:13:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Jag tog i eftermiddags en kortare sväng till Märsta där jag träffade på följande:

1754 är nyligen flyttad till Märsta från Bromma där den gjorde en kort mellanlandning på vägen från Björknäs.

3677 är en kär gammal Märstavagn som man stöter på vid varje besök. ;)

Sedan har vi 4157 som var ett av resans huvudobjekt. Beklagar känsliga tittare för skyltningen. :)

4204 är också nyligen flyttad till Märsta. Den kommer från Bromma där den varit placerad ända sedan den kom från Västergötland för några år sedan.

B7LA och B10LA är väl för tillfället Sveriges mest utskällda bussmodeller. I Märsta gnetar dock några fortfarande på.

Avslutar med en etanoldriven ledbuss. Detta är den enda bussen i detta bildsvep som med all säkerhet kommer att bli kvar när Arriva tar över nästa år.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

homer

tänkte just säga vad du skrev på sista bilden, de blir väl knappast någon av de gamla stånkarna som blir kvar många månader till

Ulf Rådeström

Citat från: Oskar A skrivet 15 oktober 2008, 22:13:22 PM
Jag tog i eftermiddags en kortare sväng till Märsta där jag träffade på följande:

De va som.....när flyttade man denna från Björknäs till Märsta?

Karsten

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 15 oktober 2008, 23:33:27 PM
De va som.....när flyttade man denna från Björknäs till Märsta?

För ett par veckor sedan la herr Ringmark ut bilder på den nyinflyttad från Björknäs till Bromma, så det har gått ganska fort i flyttarna. 1754 var ursprungligen SL Buss H23 4289, ny till Botkyrka va?

Bussmicke

Det stämmer.

4289 1754 JCC384 Botkyrka Ledbuss 1995 Volvo 18,0 Aktiv 1995-09-22   B10M 43204 Säffle 1+1+1 70 49   
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

3677 är en kär gammal Märstavagn som man stöter på vid varje besök. ;)

Visst är det underbart, även jag fick se den 2 dagar senare..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Zella

En del har vita skortor medans andra har blåa ?

Jonas Gustafsson

B7LA och B10LA är väl för tillfället Sveriges mest utskällda bussmodeller. I Märsta gnetar dock några fortfarande på.

Bägge två individer som vi hade nöjet att bli av med i Göteborg 2004... ;D

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.