Två "klassiker" nu ur trafik :-(

Startat av virtual1, 09 juli 2007, 21:01:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Gävle-VanHool:en är tydligen borta från Gävle, reservbuss numer - eller ska den säljas/skrotas?

O den här fick inte rulla länge i Göteborg tydligen, nåt som förbryllar mig lite är att det står att Swebus Fordonsavdeling brukar den sen i mars! - men den rullade mig veterligen åtminstone för GS i april åtminstone!!!!

Jonas Gustafsson

GS använde den ända till för kanske två veckor sedan! Men den var aldrig registrerad på GS, har formellt tillhört Swebus hela tiden.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Fredrik Mattsson

Citat från: virtual1 skrivet 09 juli 2007, 21:01:16 PM
O den här fick inte rulla länge i Göteborg tydligen, nåt som förbryllar mig lite är att det står att Swebus Fordonsavdeling brukar den sen i mars! - men den rullade mig veterligen åtminstone för GS i april åtminstone!!!!

Strax därefter begav den sig ner till Ungern. (nytt reg: KWY 462)

tillsammans med 4608, 4610

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Mattsson

S Svensson

4614 var avsedd att användas då bussar var på service.Dvs verkstaden höll med ersättningsbussen. Denna gick ofta på linje 178-179.

Walter

4614 är registrerad tillsammans med 4615 på Volvo bussar Norden vid olika tillfällen under vintern.

3824 ägs väl av PTS i Stockholm numera? Har inte kvarne nämnt att den ska lackas om?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Citat från: Walter skrivet 05 mars 2008, 07:26:12 AM
3824 ägs väl av PTS i Stockholm numera? Har inte kvarne nämnt att den ska lackas om?

Rätt tänkt, men fel firmanamn. Gladö Buss är ägaren till JOT161 sedan 2007-12-17. Avställd sedan 2007-06-01, antagligen pga skatten (28 101 kr/år). Men den är då klar för nya uppdrag då senast godkända besiktning genomfördes 2007-12-07. Då väntar vi bara på VanHool-bilder från Kvarneland. Nylackade SL-röda VanHooler ser vi gärna på vägarna, då det ju tyvärr har varit tunt med sådana ett bra tag nu :)

Får man rekommendera vit/svart grill, samt en bred vit rand i höjd med grillen?

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!