Någon som vet denna bussens historia?

Startat av BadTab, 09 juli 2007, 21:00:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BadTab

http://www.busexport.com/buy3.html?id=461 

Har åkt förbi denna och hajjat till eftersom den är helvit, och har dörrställningen 1-0-1. Kan inte vara vanligt med detta utförande.

Vore tacksam för vidare info.

virtual1

#1
Citat från: BadTab skrivet 09 juli 2007, 21:00:28 PM
http://www.busexport.com/buy3.html?id=461 

Har åkt förbi denna och hajjat till eftersom den är helvit, och har dörrställningen 1-0-1. Kan inte vara vanligt med detta utförande.

Vore tacksam för vidare info.

Kan ha fel, men är detta inte en gammal flygbuss? - tittar man noga på displayen står det 'Stockholm city via Haga - S:t Eriksplan' -
f.ö. var kan man hitta bussarna? - var sugen på att titta förbi själv men vet inte exakt var de står uppställda =)

Niklas Bygdestam

#2
Citat från: virtual1 skrivet 09 juli 2007, 21:03:12 PM
Kan ha fel, men är detta inte en gammal flygbuss? - tittar man noga på displayen står det 'Stockholm city via Haga - S:t Eriksplan' -
f.ö. var kan man hitta bussarna? - var sugen på att titta förbi själv men vet inte exakt var de står uppställda =)



Jag lutar också åt att det är en fd flygbuss. Inredningen stärker teorin att det kan vara en flygbuss. Stolsklädseln är av just den typ som brukar finnas i flygbussar
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Anders Lundén

Det är f.d FAC 4363 AUR 863. Vart släpet tagit vägen vet jag dock inte :)
// Anders

virtual1

#4
Citat från: Anders Lundén skrivet 09 juli 2007, 21:23:28 PM
Det är f.d FAC 4363 AUR 863. Vart släpet tagit vägen vet jag dock inte :)
// Anders

Men... SBH beskriver 4363 som en ledbuss, ser inte riktigt som så här va??? - övriga i 4360-serien är ledbussar med så...

BadTab

Intressant... Varför skrotar man släpet? När man slår på regnumret så står det att det är en ledbuss.

Finns det förresten någon som har bild på denna innan kapningen?