Swebus 6922 [ 2 bilder ]

Startat av Jeppe Hagelbäck, 13 oktober 2008, 22:56:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jeppe Hagelbäck

Har inte varit speciellt aktiv i mitt forumläsande den senaste tiden. Vet därför inte om denna buss har visats.
Bilderna tagna av Peter Jönsson på Swebus i Halmstad. Förmedlade av Kent Turesson på LK Buss.

Walter

Nej denna har inte visats tidigare, dock är den omnämnd i en annan tråd. Kommer även en vagn till. Dessa ska användas på linje 10 i Falkenberg, Centrum-Stationen.

I bakgrunden på första bilden syns 4342, som enligt rykte ska till Karlstad. Dessa två är kanske de just nu enda kvarvarande normalgolvs bussarna i TO Varberg?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

yngrot

Merca med gasmotor finns det fler i svedala??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niclas Rosenius

Citat från: yngrot skrivet 14 oktober 2008, 07:48:33 AM
Merca med gasmotor finns det fler i svedala??

Ja, Bergkvarabuss har ett gäng i sin vagnpark för Skånetrafiken.

//Niclas

Johan Hansson

Jasså Peter Jönsson han före mig. ;)
Skall till Falkenberg imorgon och fota båda bussarna
Måste säga att Hallandstrafiklacken gör sig bra på denna bussmodell.
Hoppas det blir även Mercedes bussar i Halmstad efter nästa upphandling som jag hoppas Swebus tar hem

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Brollan

Citat från: Walter skrivet 14 oktober 2008, 07:17:06 AM
I bakgrunden på första bilden syns 4342, som enligt rykte ska till Karlstad. Dessa två är kanske de just nu enda kvarvarande normalgolvs bussarna i TO Varberg?

4342 återvänder till Värmland igen, har för mig att den kom från Karlstad till Göteborg där den gick som flygbuss.

AO

Är det mjukare stolar i dessa nya Citaro än i de äldre? De stolar som finns i den äldre Citaro-modellen är ju verkligen stenhårda.

Richard1250

Citat från: Johan Hansson skrivet 14 oktober 2008, 09:22:09 AM
Jasså Peter Jönsson han före mig. ;)
Skall till Falkenberg imorgon och fota båda bussarna
Måste säga att Hallandstrafiklacken gör sig bra på denna bussmodell.
Hoppas det blir även Mercedes bussar i Halmstad efter nästa upphandling som jag hoppas Swebus tar hem

Ja du Johan tyvärr så håller jag inte med dig om att Swebus är ett alternativ för Halland efter nästa upphandling, och jag hoppas inte heller det.
Swebus har haft 8 år på sig att visa vad dom går för och jag anser att resultatet är för magert.
Det är på tiden att Swebus lämnar ifrån sig tronen till någon annan som har intresset att utveckla trafiken i Halland i rätt riktning.

Walter

Citat från: Richard1250 skrivet 15 oktober 2008, 20:59:11 PM
Ja du Johan tyvärr så håller jag inte med dig om att Swebus är ett alternativ för Halland efter nästa upphandling, och jag hoppas inte heller det.
Swebus har haft 8 år på sig att visa vad dom går för och jag anser att resultatet är för magert.
Det är på tiden att Swebus lämnar ifrån sig tronen till någon annan som har intresset att utveckla trafiken i Halland i rätt riktning.

Är det inte huvudmannens uppgift att utveckla trafiken eller är avtalet annorlunda utformat i Halland? Jag vill varken hylla eller trycka ner Swebus i Halland, åker för lite och bott här för kort tid för att göra en just bedömning. Dock är bussarna (nästan) alltid hela och rena när man åker och förarna trevliga.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Richard1250

Citat från: Walter skrivet 16 oktober 2008, 07:25:38 AM
Är det inte huvudmannens uppgift att utveckla trafiken eller är avtalet annorlunda utformat i Halland? Jag vill varken hylla eller trycka ner Swebus i Halland, åker för lite och bott här för kort tid för att göra en just bedömning. Dock är bussarna (nästan) alltid hela och rena när man åker och förarna trevliga.
Hallandstrafiken är huvudman i Halland Ja men Swebus har fått ta över en del av ansvaret som ett samarbete med Hallandstrafiken.
Jag som har suttit med i ett råd i Hallandstrafiken är inte helt nöjd med Swebus trafik, kan ju vara att det snart är upphandling och att mycket ligger i träda och att alla bara inväntar upphandlingen.

Jag som åker buss ofta i Halmstad i både tätort och landsbyggdstrafik ger Swebus ett klart minus fram till dags dato.

Nu finns det ju förare som gör ett fantastikt arbete och har ett yrkeskunnade som är det bästa tyvärr så är dom i minoritet.

Richard