Huvudmeny

Gub man

Startat av Jacob, 09 juli 2007, 20:31:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

hej! jag undrar om gubs manbussar har delad framruta eller inte?
//Jajje
Särskrivning är en dödssynd!

Oskar A

De har hel vindruta.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Jacob

OK,tack så mkt.  ;)
Särskrivning är en dödssynd!

Niklas Bygdestam

Jag har en känsla av att det inte skulle accepteras att ha delad frontruta i Uppsala när förarna i flera år har vant sig vid hel ;)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Simon A

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 09 juli 2007, 21:19:48 PM
Jag har en känsla av att det inte skulle accepteras att ha delad frontruta i Uppsala när förarna i flera år har vant sig vid hel ;)
Fast dom gamla Scaniorna 113 ledbussarna har ju delad framruta och vad jag vet så är det ingen som gnäller över det på dom.Delad ruta är nog inget större störningsmoment för förarna.

Niklas Bygdestam

Citat från: Simon A skrivet 10 juli 2007, 19:34:42 PM
Fast dom gamla Scaniorna 113 ledbussarna har ju delad framruta och vad jag vet så är det ingen som gnäller över det på dom.Delad ruta är nog inget större störningsmoment för förarna.

Ja men det är gamla bussar. Det skulle nog ses på ett annat sätt om det kom nya bussar med delad frontruta
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Johan B

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 10 juli 2007, 19:40:50 PM

Ja men det är gamla bussar. Det skulle nog ses på ett annat sätt om det kom nya bussar med delad frontruta

Kan ju också sägas att MAN (gissar att det är lika på Centrolinern då de är såpass närbesläktade) tycker jag gör en onödigt klumpig avdelning av rutan med en jämförelsevis bred stolpe som säkerligen kan uppfattas som störande av en del. Allt i siktfältet som inte är genomskinligt är störande, dock i olika grad.