Säby del 219 Sept 08.

Startat av Möllers, 12 oktober 2008, 20:52:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle

5428, är inte den stationerad här i Hässleholm?

Möllers

Sundås

Den gröna lilla Veolian, vad är det för buss?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Möllers

Jag tror dom har lackat om den till grön som ska köra till Lund alla gånger  ::)

Walter

Citat från: Sundås skrivet 12 oktober 2008, 21:01:03 PM
Den gröna lilla Veolian, vad är det för buss?

Det nya avtalet för servicelinjerna i Lund kräver ju gröna bussar. En buss har på sistone varit ersatt av Veolia 1062, fd Umeå, så det är nog som Möller säger, ma har lackat om bussen. Tyvärr trodde jag att det skulle bli nya bussar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Walter skrivet 12 oktober 2008, 21:09:54 PM
Det nya avtalet för servicelinjerna i Lund kräver ju gröna bussar. En buss har på sistone varit ersatt av Veolia 1062, fd Umeå, så det är nog som Möller säger, ma har lackat om bussen. Tyvärr trodde jag att det skulle bli nya bussar.

Om det rör sig om en omlackad "Lundabuss" så är den även ombyggd.
Flera av detaljer som inte överensstämmer med Lundavagnarna, dörrarna t.ex.

Ulf Rådeström

Nu är jag inte helt säker..men bussen ser faktiskt nytillverkad ut, även om designen ser ut o komma från 1972.
Bussarna i Lund hade inte dubbla mittdörrar utan 0-1-1 i dörrställning.

Men visst...den KAN ju vara ombyggd. Jag känner dock inte till någon annanstans som det finns samma bussmodell i Sverige.

Arnt Helge

Tror nok dere er litt på villspor når det gjelder den lille grønne. Den kommer nok fra Veolia i Stavanger i Norge. Det der ut som om den har en form for prøveskilt på...

Salgsannonse

Bussmicke

Citat från: Mattias Möller. skrivet 12 oktober 2008, 20:52:01 PM
:)

Bussen ser nästan som om den skulle köra på grönplåt eller nå´t på bilden.

En äldre bild Som jämförelse...

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Ja någon ommålad Lund-buss är det ju inte, det bevisar Mickes bild. Undrar då varför Veolia kör Ultra-blått i Lund.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ulf Rådeström

Citat från: Walter skrivet 13 oktober 2008, 09:48:59 AM
Ja någon ommålad Lund-buss är det ju inte, det bevisar Mickes bild. Undrar då varför Veolia kör Ultra-blått i Lund.

Detta var Lunds kommuns stadsbussfärg innan Skånetrafiken tog över.
Färgen introducerades för övrigt i början på 90-talet har jag för mig, och den gröna tillkom inte förrän Bergkvarabuss tog över några år sedan.
Uffe

Möllers

Har med bilder på den ner jag var i lund föra året