Huvudmeny

Lissabon, Carris

Startat av Bussmicke, 11 oktober 2008, 19:16:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Nu närmar sig Portugalresan med stormsteg.
Tyvärr vet jag inte namnen på alla gator då en bekant tog bilderna åt mig pga. att jag hade halkat på en trottoar och skadat knät varför hemresa skedde efter 2 dagar.

Utsnitt med mera spårvagn.

Utsnitt med mera spårvagn.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Karsten

Det är ju helt underbart! Spårvagnsbilder från Lissabon kan man inte få nog av. Vad jag förstår så har minst tre linjer försvunnit sedan 1992; 17,23 och 24 samt ett antal spårvagnmodeller. Numer är det endast de tvåaxliga från 1931 (?) och moderna ledvagnar som trafikerar nätet.

Bussmicke

Tror linjerna fanns 1993, många av vagnarna rullade till 1993/1994(?), Mer info finns att läsa på  Lisbon Trams. Där framgår att man har 10 moderna vagnar 501-510 samt 45 gamla 541-585 som tidigare hade nummer i mestadels 200-serien men även några 400+700 finns.
//Bussmicke.

Bussmicke

Passade på scanna diabilder medan tvättmaskinerna gick.

//Bussmicke.