Huvudmeny

GUB 271

Startat av Christian W, 11 oktober 2008, 17:52:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 13 oktober 2008, 20:28:20 PM
   Varför skulle just dom ha det för?

//Niclas
Det undrar jag med. Tycker inte att dessa bussar har mer än någon annan. Med tanke på att de har några år på nacken tycker jag att det är väldigt fräsha fortfarande.

//Simon

Rickard

Citat från: Simon A skrivet 13 oktober 2008, 21:13:10 PM
Det undrar jag med. Tycker inte att dessa bussar har mer än någon annan. Med tanke på att de har några år på nacken tycker jag att det är väldigt fräsha fortfarande.

//Simon

De värst vanvårdade bussarna borde ju vara Neoplan-bussarna i serien 266-269, de skakar, bullrar och har en del förstörda säten och en del klo**er, det allra mesta i de bakre delarna av bussarna. Någon som vet varför inte 260-265 är mer slitna? De är ju äldre och de går ju dessutom samma linjer. De känns mindre slitna i alla fall, dock har jag sett en del vanvårdade exemplar där också emellanåt, men 266-269 är ändå värst på de flesta punkter. Likaså Omnicity-ledbussarna.

Simon A

Citat från: Rickard skrivet 13 oktober 2008, 21:20:37 PM
De värst vanvårdade bussarna borde ju vara Neoplan-bussarna i serien 266-269, de skakar, bullrar och har en del förstörda säten och en del klo**er, det allra mesta i de bakre delarna av bussarna. Någon som vet varför inte 260-265 är mer slitna? De är ju äldre och de går ju dessutom samma linjer. De känns mindre slitna i alla fall, dock har jag sett en del vanvårdade exemplar där också emellanåt, men 266-269 är ändå värst på de flesta punkter. Likaså Omnicity-ledbussarna.
De kanske går mer nattrafik. Jag har ingen aning, det får jag låta någon annan svara på men jag skulle kunna tänka mig att det är en orsak. När pappa jobbade natt var det ichförsig oftast äldre vagnar som sattes ut på nattrafiken men det kan ju vara ändrat nu då det är 3-4 år sen far jobbade natt.

//Simon

Christian W

Lyx bussar 271 kalla jag :)

Rickard

Citat från: Simon A skrivet 13 oktober 2008, 21:28:41 PM
De kanske går mer nattrafik. Jag har ingen aning, det får jag låta någon annan svara på men jag skulle kunna tänka mig att det är en orsak. När pappa jobbade natt var det ichförsig oftast äldre vagnar som sattes ut på nattrafiken men det kan ju vara ändrat nu då det är 3-4 år sen far jobbade natt.

//Simon

270-278 borde då isåfall också gå natt, men de är i mycket bättre skick än 260-269 och Omnicity-ledvagnarna, de sistnämnda är ju dessutom samma årsgångar som 270-278.

Simon A

Citat från: Rickard skrivet 14 oktober 2008, 17:22:50 PM
270-278 borde då isåfall också gå natt, men de är i mycket bättre skick än 260-269 och Omnicity-ledvagnarna, de sistnämnda är ju dessutom samma årsgångar som 270-278.
Tja du, jag åker inte dessa så ofta men jag upplever alltid att det är fräsha och går bra och av den orsaken kanske man undviker att sätta de på nattrafiken, vad vet jag, eller så har de bara haft turen att klara sig. Jag åker inte med Omnicity heller så ofta men när jag städade en i somras, som dessutom hade bytt kylare och var därför extremt kladdig i bak, upplevde jag den som fräsh och i bra skikt. Däremot 264 som hade stått ett tag pga av byte av någonting var, ur städsynvikel i ett hemskt skick, förmodligen hade den gått på Valborg. Men visst, i övrigt var den fräsh. Serien sträcker sig från 270-276, inte till 278.

//Simon

Christian W

:P Trevlig och läsa  :P

yngrot

Citat från: Verspieder skrivet 13 oktober 2008, 09:49:52 AM
Håhåjaja. Det är tydligen skillnad på städ och städ. :P  I norra änden av landet räknas tätortsbussen som städad först när vind- och sidorutorna är putsade på insidan, alla dörrarna är dammtorkade på insidan, eventuella bagagehyllor är avtorkade och golvet dammsugits samt skurats av med diskmedelvåt skurmopp. En landsbygdsbuss tar ännu längre tid att städa då man dessutom måste återställa varenda gardin, fotstöd, armstöd, bälte och läslampsknapp. Därefter blir det koll av olja, glykol och spolarvätska.

En sån välstädad vagn vill man helst inte ta ut och köra hem skolbarn i, det första man gör... :-X

Hur ofta städas bussarna så fina?? Vi får städa själva härnere på landet... Tranemo... inge kul efter nattturen då det kan vara spy på golev och Macdonaldsrester undra var de kan gömma hamburgare???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Christian W

:'( dumma folk som förstöra våra kära bussar  :'(

Hur svårt att förstöra hemma istället ute ???