Huvudmeny

GUB 271

Startat av Christian W, 11 oktober 2008, 17:52:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian W

Simon A

Ja, både den bussen och linjen har man åkt ett par gånger. Hann städa den på sommarjobbet i somras också, städade alla individer från 270-276(inte på en dag dock ;)). Slitigt men det behövdes.

//Simon

Optimal

Citat från: Simon A skrivet 11 oktober 2008, 19:40:34 PM
Ja, både den bussen och linjen har man åkt ett par gånger. Hann städa den på sommarjobbet i somras också, städade alla individer från 270-276(inte på en dag dock ;)). Slitigt men det behövdes.

//Simon

Va, Städade du inte 6 bussar på en dag  ;) latmask  ;D

Björn Ax

Citat från: Optimal skrivet 11 oktober 2008, 19:54:52 PM

7 bussar om man ska vara petig. :P

Simon A

Citat från: Optimal skrivet 11 oktober 2008, 19:54:52 PM
Haha nej ;D på 7 timmar han man inte med sju bussar. Vi var en grupp om fyra pers(varav en oftast slarvade) och vi låg i snitt på 4 bussar om dagen, oftast 3 ledvagnar och en kort. Hade vi bara korta kunde vi hinna med 5 stycken och hade vi bara ledbussar hann man oftast bara påbörja den fjärde vagnen.

Optimal

Citat från: Simon A skrivet 12 oktober 2008, 18:30:34 PM
Haha nej ;D på 7 timmar han man inte med sju bussar. Vi var en grupp om fyra pers(varav en oftast slarvade) och vi låg i snitt på 4 bussar om dagen, oftast 3 ledvagnar och en kort. Hade vi bara korta kunde vi hinna med 5 stycken och hade vi bara ledbussar hann man oftast bara påbörja den fjärde vagnen.

Jag städar och tankar en ledbuss på max 20 min, Då är det invändig städ, utvändig och påfyllning av spolarvätska och kylarvatten,

AO

Speciell dörrställning på dessa med 2+2+0+2. Borde bli sämre flyt vid passagerartömning.

jocke

Citat från: AO skrivet 12 oktober 2008, 22:23:40 PM
Speciell dörrställning på dessa med 2+2+0+2. Borde bli sämre flyt vid passagerartömning.

Föredrar de framför de nya bussarna som har fler dörrar än sittplatser.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Ersa

Citat från: Optimal skrivet 12 oktober 2008, 18:42:31 PM
Jag städar och tankar en ledbuss på max 20 min, Då är det invändig städ, utvändig och påfyllning av spolarvätska och kylarvatten,

Håhåjaja. Det är tydligen skillnad på städ och städ. :P  I norra änden av landet räknas tätortsbussen som städad först när vind- och sidorutorna är putsade på insidan, alla dörrarna är dammtorkade på insidan, eventuella bagagehyllor är avtorkade och golvet dammsugits samt skurats av med diskmedelvåt skurmopp. En landsbygdsbuss tar ännu längre tid att städa då man dessutom måste återställa varenda gardin, fotstöd, armstöd, bälte och läslampsknapp. Därefter blir det koll av olja, glykol och spolarvätska.

En sån välstädad vagn vill man helst inte ta ut och köra hem skolbarn i, det första man gör... :-X

Simon A

Citat från: Optimal skrivet 12 oktober 2008, 18:42:31 PM
Men då antar jag att det mest är golvet som det görs någott åt och rutor. Vi hade storstäd på samtliga bussar, golv, tak, rutor, allt skulle dammas, dammsugas. Ja, det var en stor process men vilken skillnad det var efter.

//Simon

Niclas Rosenius

Citat från: Verspieder skrivet 13 oktober 2008, 09:49:52 AM
Håhåjaja. Det är tydligen skillnad på städ och städ. :P  I norra änden av landet räknas tätortsbussen som städad först när vind- och sidorutorna är putsade på insidan, alla dörrarna är dammtorkade på insidan, eventuella bagagehyllor är avtorkade och golvet dammsugits samt skurats av med diskmedelvåt skurmopp. En landsbygdsbuss tar ännu längre tid att städa då man dessutom måste återställa varenda gardin, fotstöd, armstöd, bälte och läslampsknapp. Därefter blir det koll av olja, glykol och spolarvätska.

En sån välstädad vagn vill man helst inte ta ut och köra hem skolbarn i, det första man gör... :-X
Citat från: Simon A skrivet 13 oktober 2008, 09:56:20 AM
Men då antar jag att det mest är golvet som det görs någott åt och rutor. Vi hade storstäd på samtliga bussar, golv, tak, rutor, allt skulle dammas, dammsugas. Ja, det var en stor process men vilken skillnad det var efter.

//Simon

Koll av diverse oljor och vätskor kollar varannan dag vid vanlig tvätt och tankning på våra bussar.

Sen när bussarna är inne på stortvätt så blir det lite annan typ av städning och resultatet är verkligen en förbättring, speciellt efter en dammig vår.

Sedan storstädas ett visst antal bussar varje månad hela tiden för att försöka hålla dom fräscha plus underedstvätt.

//Niclas

Knut

Vi beregner 1t på hver buss. Tømme toa, tanke, innvendig/utvendig vask, fjerne tyggis og skjokolade far gulv og seter og vinduspuss. Henge opp nye søppelposer. Rette opp seter og fothvilere og rette opp gardiner skal den som parkerer bussen gjøre. Samt samle inn gjenglemte saker

Optimal

Citat från: Simon A skrivet 13 oktober 2008, 09:56:20 AM

//Simon

Då förklarar det saken  ;)

Jacob

och dessa vagnar hör väl till dem som får mest skadegörelse?
Särskrivning är en dödssynd!

Niclas Rosenius

Citat från: Jajje skrivet 13 oktober 2008, 20:24:55 PM
och dessa vagnar hör väl till dem som får mest skadegörelse?

Varför skulle just dom ha det för?

//Niclas