Bussföretag utnyttjat av bedragare

Startat av Hagri, 11 oktober 2008, 05:55:21 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hagri

"Bokade en bussresa till Ullared. Men det blev ingen resa.
– Istället ringde de från banken och sa att mitt konto var länsat.
Hon har råkat ut för en bedragare som annonserat i ett stort antal tidningar och utnyttjat ett seriöst bussföretag."

http://www.nwt.se/article67861.ece

Nico

Tja, med Nigeria-brev och allt annat som florerar så undrar man ibland hur folk är funtade när de är så godtrogna?! I det här fallet var det väl visserligen en hon, men ordspråket »En dåre och hans pengar går snart skilda vägar« har nog en viss giltighet.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Jonas Gustafsson

Citat från: Nico skrivet 11 oktober 2008, 10:08:04 AM
Tja, med Nigeria-brev och allt annat som florerar så undrar man ibland hur folk är funtade när de är så godtrogna?! I det här fallet var det väl visserligen en hon, men ordspråket »En dåre och hans pengar går snart skilda vägar« har nog en viss giltighet.

Nu skulle väl även jag haja till om jag ombads uppge alla siffror på kontokortet på telefon, men man ska nog vara försiktig med att döma i detta fall eftersom bedrägeriet var mycket lömskt utfört. De flesta människor misstänker faktiskt inte att det är något skumt med en dagstidningsannons under ett välkänt företags namn.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Skalman

Fula tricks!

Men det borde väl gå att spåra vem som äger kontot på
spelsajten dit pengarna tydligen överförts...