Huvudmeny

Nitisk p-vakt

Startat av Fredde, 10 oktober 2008, 21:48:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Man har ju även hört talas om att uppställda brandfordon (med påslagna blåljus) fått en lapp under torkarbladet. Ibland undrar man hur det är ställt med vissa yrkesmänniskor.

Jonas Gustafsson

Citat från: Verspieder skrivet 11 oktober 2008, 07:53:07 AM
Man har ju även hört talas om att uppställda brandfordon (med påslagna blåljus) fått en lapp under torkarbladet. Ibland undrar man hur det är ställt med vissa yrkesmänniskor.

Å andra sidan har jag faktiskt varit med om att en P-vakt utan vidare rivit lappen hon höll på att skriva när jag kom springande med andan i halsen-nästan 10 min efter utgången P-tid...
"Nu hade du tur" sade hon bara. :)

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Mattias Andersson

Förmodligen någon som inte lyckades komma in på polishögskolan.. ;D

a32

När jag körde radiobil (reggad som utryckningsfordon) på SL på 90 talet fick jag en p-bot när jag var på en PUT (Person under tåg) vid Rådmansgatans tunnelbanestation, jag parkerade bilen mellan ett antal brandbilar och polisbilar men när allt var klart var jag den enda som fått p-bot, och jag behöver väl inte säga vad polisbefälet på platsen tyckte om den p-lisan  :-X
Boten avskrevs iaf samma kväll på norrmalms polisstation.

/a32   ;)

Thomas Bergstam

Citat från: a32 skrivet 14 oktober 2008, 11:22:47 AM
När jag körde radiobil (reggad som utryckningsfordon) på SL på 90 talet fick jag en p-bot när jag var på en PUT (Person under tåg) vid Rådmansgatans tunnelbanestation, jag parkerade bilen mellan ett antal brandbilar och polisbilar men när allt var klart var jag den enda som fått p-bot, och jag behöver väl inte säga vad polisbefälet på platsen tyckte om den p-lisan  :-X
Boten avskrevs iaf samma kväll på norrmalms polisstation.

/a32   ;)

Undrar om sånt återkopplas till den som skrivit ut boten? En sådan person måste ju fångas upp och vidareutbildas verkar det som.....

a32

Citat från: Thomas Bergstam skrivet 18 oktober 2008, 08:54:16 AM
Undrar om sånt återkopplas till den som skrivit ut boten? En sådan person måste ju fångas upp och vidareutbildas verkar det som.....

Jag hoppas det, det borde finnas något slags redovisningssystem för varje utskriven bot som den anställde gör och de som avskrivs av andra myndigheter eller p-bolaget.
Men det slappas säkert med det internt.
/a32

Skalman

Trots att det förnekas officiellt så måste det ju handla om
någon form av provision per utfärdad lapp? När det handlar om pengar
kan folk göra precis vad som helst...

Stefan Lindberg

vad jag kan se på bilden så har inte polisbilen blåljusen på och har dessutom stannat utanför en cafeteria.
Jag har svårt att tro att bilen blivit lappad med ljusen på ... pågående utryckning.
Poliser stannar väl också utanför cafeterior för att handla.

När jag står olämpligt med lastbilen sätter jag alltid på mina orange saftblandare och p-vakter
ignorerar alltid min lastbil.

ch

P-vakter parkerar också olagligt och dumt. T.ex i Göteborg så utför de kommunala p-vakterna även andra uppdrag såsom att hala och hissa flaggor, och då parkerar de så nära som möjligt för att slippa bära så långt - vilket kan innebära stoppförbud. Jag såg det en gång och påpekade det olämpliga i att de gjorde så - och j***ar vad sura de blev ;)