Huvudmeny

Stadstrafiken i Gävle!

Startat av Fredde, 10 oktober 2008, 19:58:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Är det någon som vet vad som är på G i Gävle?  X-Trafik har krav på stadstrafiken att miljömålen ska hållas avtalet ut dvs bussar lär bytas ut under oktober då det inte är till X-trafiks nöjdhet vad som körs med i dagslägat dvs vissa bussar ska utrustas med miljöhöjande utr samt vissa bussar lär bytas ut för att nå detta mål.. Sedan är ju länstrafiken Gävleborg ute på anbud med Euro5 som krav på nästkommande bussar med AC samt säkbälten from sommaren 2009 som ska avgöras under oktober (någon som har datum?) . Det kan man ju lätt säga i och med detta även om Swebus får detta så lär alla bussar bytas då de flesta saknar AC samt säkbälten i dagsläget samt vad jag kan se så uppfyller inga bussar i dagsläget Euro5 kraven.. Sedan slipar Gävle kommun på kraven på trafiken from sommaren 2010... Det kommer bli krav på andra bränslen bla samt krav på kvalité samt att kommunen ska enhändigt kunna ställa krav på trafiken samt uppföljning . Läser man senaste trafiktidningen som X-trafik ger ut så är inte nuvarande trafik till kundernas nöjdhet på Swebus utförande i dagsläget bland resenärerna bla detta har jag klagat på tidigare dvs jag hade inte fel...

läs tidningen på denna adr http://www.x-trafik.se/files/4/18/_x-trafik_resa_nr3.pdf      sida 11 är klagomålen vad gäller Gävle...

Politikerna i Gävle ser även allvarligt på detta, inget drömläge för nuvarande bolag så att säga... Förtroendet är nog i botten just nu.....