En "gammal" Hässleholmare i backtagen [Bild]

Startat av bjalle, 09 oktober 2008, 18:48:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Cyklisten

Blev ganska förvånad när jag upptäckte att jag har en bild på denna vagn just i Hässleholm. Har inte varit där särskilt många gånger.

bjalle

Citat från: Cyklisten skrivet 09 oktober 2008, 19:55:16 PM
Blev ganska förvånad när jag upptäckte att jag har en bild på denna vagn just i Hässleholm. Har inte varit där särskilt många gånger.

Lite nostalagi med 555 Vinslöv, går ju sedan dryga året som 555 Kristianstad

Walter

5581 är väl dessutom tillbaka i sydväst, den fanns väl här tillsammans med sina syskon innan den kom till Hässleholm.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Cyklisten

Bilden togs 2006-06-27 så bussen har nog flyttats dit i samband med MAN-leveransen, eller tänker jag fel?

Peter L

Citat från: Walter skrivet 09 oktober 2008, 20:31:38 PM
5581 är väl dessutom tillbaka i sydväst, den fann väl här tillsammans med sina syskon innan den kom till Hässleholm.

Det är riktigt. Bussen fanns från början i Malmö, som en del i serien 5578-5583. 5576-77 kom till Lund och 5584-5587 till Trelleborg. 5588-5590 kom väl som nya till Hässleholm?

Sedan dess har bussarna flyttats runt lite, mestadels i samband med förlusten av trafiken på Näset, men även några små omgångar sedan dess. 4924-4926 flyttades från Malmö till Hässleholm innan de kom tillbaka igen... 5588-5590 flyttades till Lund. 5584-5587 flyttades först till Malmö och sedan vidare till Lund.

Cyklisten

Snart blir det ännu mera röra när de börjar avveckla Swebusgaraget i Malmö...

Walter

Citat från: Peter L skrivet 09 oktober 2008, 21:20:42 PM
Det är riktigt. Bussen fanns från början i Malmö, som en del i serien 5578-5583. 5576-77 kom till Lund och 5584-5587 till Trelleborg. 5588-5590 kom väl som nya till Hässleholm?

Sedan dess har bussarna flyttats runt lite, mestadels i samband med förlusten av trafiken på Näset, men även några små omgångar sedan dess. 4924-4926 flyttades från Malmö till Hässleholm innan de kom tillbaka igen... 5588-5590 flyttades till Lund. 5584-5587 flyttades först till Malmö och sedan vidare till Lund.

Och 5583 som numera tillhör Varberg
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Citat från: Cyklisten skrivet 09 oktober 2008, 21:22:22 PM
Snart blir det ännu mera röra när de börjar avveckla Swebusgaraget i Malmö...

När ska det ske och var ska dom flytta????

Cyklisten

Ingen aning, detta läste jag bara *någonstans* dock flera gånger samtidigt som man skrev om Veoliaflytten. Om det var någon papperstidning eller internetkälla kommer jag inte riktigt ihåg. Eller kanske både och. Anledningen var iaf. att man skulle bygga köpbostäder, så beslutet kommer kanske att ändras nu när hela ekonomin rasar.

Walter

Citat från: Cyklisten skrivet 09 oktober 2008, 22:14:08 PM
Ingen aning, detta läste jag bara *någonstans* dock flera gånger samtidigt som man skrev om Veoliaflytten. Om det var någon papperstidning eller internetkälla kommer jag inte riktigt ihåg. Eller kanske både och. Anledningen var iaf. att man skulle bygga köpbostäder, så beslutet kommer kanske att ändras nu när hela ekonomin rasar.

Från början skulle man ju likt Helsingborg bygga en jättedepå i Hyllie för alla bussar. Dessa planer skrotdes för ett tag sedan och Veolia flyttade själva. Vet att Swebus placering inte är uppskattad av alla men några konkreta planer på flytt har jag inte hört.