Huvudmeny

Soppatorsk...

Startat av Bussmicke, 04 oktober 2008, 23:23:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Jag har aldrig fattat varför man kör ett fordon till soppatorsk om det går att undvika?! Oavsett ifall mätaren fungerar eller inte så brukar man oftast veta hur man ligger till så man slipper stå och slabba ivägen för annan trafik.  ???
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Dson

Är inte förvånad, den där lär ju ha en motor som dricker upp soppan på några minuter ;)

Bussmicke

Och inte hade gubben något tanklock på heller..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erol

Är det jag som tänker fel på bilden, men mer eller mindre står du utanför Stadshotellet i Eskilstuna?

Jo

Citat från: Nico skrivet 04 oktober 2008, 23:44:39 PM
Jag har aldrig fattat varför man kör ett fordon till soppatorsk om det går att undvika?! Oavsett ifall mätaren fungerar eller inte så brukar man oftast veta hur man ligger till så man slipper stå och slabba ivägen för annan trafik.  ???

Beror ju på lite hur man har sin nattparkering. Parkerar man där det ofta slangas kanske man är för snål för att bjuda på full tank och hellre slår i för en hundring eller två per gång istället. Det är i alla fall den största anledningen jag personligen ser att inte fylla tanken full vid varje tankning.

Sen får man inte glömma kapitalkostnaden i dessa turbulenta finanstider :)

Nico

Citat från: Jo skrivet 06 oktober 2008, 20:00:41 PM
Beror ju på lite hur man har sin nattparkering. Parkerar man där det ofta slangas kanske man är för snål för att bjuda på full tank och hellre slår i för en hundring eller två per gång istället. Det är i alla fall den största anledningen jag personligen ser att inte fylla tanken full vid varje tankning.

Möjligt att det kan vara ett orsak (om än i mitt tycke ganska avlägsen), men i så fall bör man väl fylla på direkt när man sedan tar bilen istället för att ställa sig mitt i trafiken?! Undrar hur mycket alla dessa soppatorskar på strategiska ställen (typ Centralbron, Essingeleden etc.) kostar samhället årligen i form av onödiga köer och så? Gillar tyskarnas modell där t.ex. soppatorsk på 'fel ställe' ofta ger böter per omgående.

Citat från: Jo skrivet 06 oktober 2008, 20:00:41 PMSen får man inte glömma kapitalkostnaden i dessa turbulenta finanstider :)

Tja, kan så vara... eller oxå får man betala på något annat vis. Hålla på att smådutta gör ju bara att bränslepumpar och sådant får jobba hårdare och rasar snabbare, men, men...  :P  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Jonas Strömblad

Det vore ju ett skoj partytrick! Fejka soppatorsk på Klarastrandsleden i rusningen och lämna bilen där och knalla iväg med en bensindunk  ;D
/J

Björn Forslund

Det där med soppatorsk tenderar att bli vanligare i takt med att soppapriset stiger. Ställer man bilen på fel ställe finns det god chans att någon slangar ur tanken och sedan blir man snopet stående någonstans.

Taunusch

Citat från: Erol skrivet 06 oktober 2008, 19:44:32 PM
Är det jag som tänker fel på bilden, men mer eller mindre står du utanför Stadshotellet i Eskilstuna?

Det är riktigt. Mittför infarten till Stadshotellet, i riktning mot Nybroplan, du ser obelisken i bakgrunden.

Cero

Citat från: Nico skrivet 06 oktober 2008, 20:28:08 PM
Gillar tyskarnas modell där t.ex. soppatorsk på 'fel ställe' ofta ger böter per omgående.

Vettigt, men vem ska bötfälla? I Tyskland har man poliser, men i Sverige?

Nico

Jo, det är ju förstås det problemet... och det är ju dessutom tvådelat. Skulle det händelsevis dyka upp en polis så gäller det ju sedan att de även lämnar sitt fordon för lite aktivt arbete, men sådant verkar numera vara tabu enligt polisfacket. I synnerhet om insats måste göras under icke kontorstid.  :-\

Alfred E. Neuman

Bengt Jönsson

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 10 oktober 2008, 08:50:43 AM
Det vore ju ett skoj partytrick! Fejka soppatorsk på Klarastrandsleden i rusningen och lämna bilen där och knalla iväg med en bensindunk  ;D
/J

Bahhh.. Klarastrandsleden.. Skall man få soppatorsk så skall man  få det på Johanneshovsbron precis när man kommit ut ur Södertunneln..  8)  ::)
Fick det med min gamla VW Golf DIESEL för några år sedan.  Som tur är drack den inte mjölk som en kalv likt "vanen" på bilden men att jag hade så lite diesel kvar i tanken trodde jag inte..
Kan ju säga att det blev ett "trafikflash" i Radio Stockholm om en stillastående bil ..  :D ;D

/Bengt

Björn Forslund

Usch..
Inget bra ställe att bli stående på. En bilist blev stående på just den platsen vid utfarten från tunneln söderut, klev ur,  och blev påkörd av en bil och slungades över räcket och slog ihjäl sig efter ett rejält fall på några tiotal meter.