Reportage: Resa med Inlandsbanan Östersund - Gällivare... (77 bilder)

Startat av Patrik, 04 oktober 2008, 16:25:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jona

Tack för ett helt underbart bildreportage. Nu är det så här, jag har lite svårt ibland och hitta på din hemsida. Därför undrar jag om du kan hjälpa mig.

Har du en bild där du vridit dig något åt vänster och lyckats fota hela detta lok på bild?
Har du eventuellt fler bilder på det? Skulle i så fall gärna vilja se dom.

MVH Jona
MVH Filosofen Jona

Patrik

Citat från: Jona skrivet 06 oktober 2008, 16:50:54 PM
Tack för ett helt underbart bildreportage. Nu är det så här, jag har lite svårt ibland och hitta på din hemsida. Därför undrar jag om du kan hjälpa mig.

Har du en bild där du vridit dig något åt vänster och lyckats fota hela detta lok på bild?
Har du eventuellt fler bilder på det? Skulle i så fall gärna vilja se dom.

MVH Jona

Åhh nej, inte en fråga om den sämsta bilden på hela resan.
Jag har tyvärr ingen annan bild på det kapade loket :(

Jona

Citat från: Patrik skrivet 06 oktober 2008, 17:07:50 PM
Åhh nej, inte en fråga om den sämsta bilden på hela resan.
Jag har tyvärr ingen annan bild på det kapade loket :(

SÄMSTA?? nä du Patrik det håller jag inte med om. Denna bild är jättebra och har en ödslig charm. Precis så här ser en station i Inlandet ut. Nästan inte än käft, bara en öde parkbänk som själv står på den ödsliga perrongen och väntar på någon som behöver vila sina ben en stund.

Nä jag tycker denna bild är otroligt bra och har en obeskrivbar känsla av tomhet...

/Jona
MVH Filosofen Jona

Patrik

Citat från: Jona skrivet 06 oktober 2008, 17:21:03 PM
SÄMSTA?? nä du Patrik det håller jag inte med om. Denna bild är jättebra och har en ödslig charm. Precis så här ser en station i Inlandet ut. Nästan inte än käft, bara en öde parkbänk som själv står på den ödsliga perrongen och väntar på någon som behöver vila sina ben en stund.

Nä jag tycker denna bild är otroligt bra och har en obeskrivbar känsla av tomhet...

/Jona

Hehe tack, men när jag såg bilden i datorn så tänkte jag direkt; Varför kapade jag halva loket??
Sånt gör man inte  :)

Jona

Citat från: Patrik skrivet 06 oktober 2008, 17:24:30 PM
Hehe tack, men när jag såg bilden i datorn så tänkte jag direkt; Varför kapade jag halva loket??
Sånt gör man inte  :)

Fast jag trodde du alltså gjort det med flit, för du ville ha bilden så. Och därför tagit några fler där det inte var kapat... men i detta fall blev det ju alltså ett lyckat misstag då....

/J
MVH Filosofen Jona

Patrik

Citat från: Jona skrivet 06 oktober 2008, 17:30:07 PM
Fast jag trodde du alltså gjort det med flit, för du ville ha bilden så. Och därför tagit några fler där det inte var kapat... men i detta fall blev det ju alltså ett lyckat misstag då....

/J

Ja, jag ville ha på bänken men såg efteråt att jag kapat loket samtidigt och det är big NO NO :)

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina