Huvudmeny

Byberg & Nordin

Startat av Jacob med C, 04 oktober 2008, 12:48:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob med C

Sen så kör vi också en Byberg & Nordin tråd.

11

18

25

35
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

yngrot

Hur många bussar med Anna Norbergs lack finns kvar??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jona

HEJ

Ser att dom vackra höstfärgerna i Sundsvall finns kvar och blev även lyckade på dessa bilder. Även kul och se den mångfald som man nu uppnått på den forna Anna Norbergs-linjen. Nu är allt inte grönt och gult, trotts den färgsättningen inte är och förakta, utan nu blandar man friskt bland färgerna.
Detta tycker jag är mer välkommet ur åtminstone foto-synpunkt.

Sedan kan man ju nu undra hur det ser ut på landsbygden runt Foppastaden, går det grön/gula bussar på linjer där?

/Jona
MVH Filosofen Jona

Ante

Citat från: yngrot skrivet 04 oktober 2008, 14:55:06 PM
Hur många bussar med Anna Norbergs lack finns kvar??

Just nu finns 10 bussar (6, 25, 33-39 (39:an med silvrig lack) samt 48 (vit Norbergsstripning).
Så småningom ska väl de flesta gå i Byberg & Nordin och kanske även någon i Ybuss färger.

Citat från: Jona skrivet 04 oktober 2008, 15:09:41 PM
HEJ

Ser att dom vackra höstfärgerna i Sundsvall finns kvar och blev även lyckade på dessa bilder. Även kul och se den mångfald som man nu uppnått på den forna Anna Norbergs-linjen. Nu är allt inte grönt och gult, trotts den färgsättningen inte är och förakta, utan nu blandar man friskt bland färgerna.
Detta tycker jag är mer välkommet ur åtminstone foto-synpunkt.

Sedan kan man ju nu undra hur det ser ut på landsbygden runt Foppastaden, går det grön/gula bussar på linjer där?

/Jona

Förra veckan rullade 39:an på 216 mellan Kramfors och Docksta några dagar. Övik vet jag inte riktigt hur det ser ut som, men tror inte att någon rullar där. Undantag då för Ybussvängarna som går in där, där någon Norbergare kan köra ibland :)

Mycket trevliga bilder :D

Göransson

Fick vår HDS saboterad i Sundsvall med bärgning till Stockholm som följd.
Mitt i denna bedrövelse så räddade Byberg & Nordin oss med att låna ut en buss till oss så vi fick hem folket till Malmö smärtfritt.
Kommer aldrig glömma den otroliga service som kontoret på Byberg & Nordin lämnade. Fick förtroende att låna en av deras Man 13.85...tror det var Nr 32 vi hade.....
Hoppas jag kan återgälda det någon dag. Snacka om sammanhållning i branschen.
/Magnus

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ante skrivet 04 oktober 2008, 15:17:24 PM
Just nu finns 10 bussar (6, 25, 33-39 (39:an med silvrig lack) samt 48 (vit Norbergsstripning).

Har du regnumren på respektive individ?

Greger Larsson

Ante

Citat från: Göransson skrivet 04 oktober 2008, 18:44:32 PM
Mitt i denna bedrövelse så räddade Byberg & Nordin oss med att låna ut en buss till oss så vi fick hem folket till Malmö smärtfritt.
Kommer aldrig glömma den otroliga service som kontoret på Byberg & Nordin lämnade. Fick förtroende att låna en av deras Man 13.85...tror det var Nr 32 vi hade.....
/Magnus

Så väldigt trevligt att höra :D
Kanske var det någon av dessa trevliga vagnar ni fick låna?

Göransson

13 kan det mycket väl ha varit. Hade samma dekor som Nr 13. Var ingen Starliner iaf.
Den MANen gick iaf som på räls. Hade den nere i Malmö ett par dagar sedan innan den fick en retur norrut.
Som sagt, glömmer aldrig en sån tjänst.
/Magnus

Esbjörn

Citat från: Göransson skrivet 04 oktober 2008, 18:44:32 PM
/Magnus

Ajfan, verkligen tråkigt att någon sabbat bussen.
Jag gissar att dessa bilder är tagna när det hade hänt.
Det var innebandy eller handbollscup i Sundsvall och jag var ute och fotade alla de bussar som var här från hela landet.
Mötte denna i Bosvedjan, men fick bara en uschel bild, så jag hakade på...
...och fort gick det INTE på vägen till Mercedesverkstaden...

Göranssons Buss SSD145 linkar in till verkstaden i Sundsvall den 31 mars 2007.

Dagen efter stod bussen vid hotellet i Gärde och jag minns att jag bytte några ord med föraren...du kanske... :)
Man hade då inte lyckats fixa den på verkstaden.

Göransson

Var inte jag som körde utan vår trotjänare Bertil.
Visade sig att någon lyckats få ner ett antal dags eller kvällstidningar i tanken. Tyvärr hade någon missat att låsa tankluckorna. Vi trodde på alla möjliga och omöjliga alternativ men det dröjde tills vi var i Stockholm innan nån kom på detta. Bussen uppförde sig som EDC var kass...Vi kollade glasfilterna redan i i Sundvall men de såg ok ut. Bussen var helt kraftlös.
Kostade oss en slant...
/Magnus

yngrot

Vad trött man blir av sånt skit....  tidningar i tanken..... dom pengarna kunde ni ju haft roligare för än att fixa sånt...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina