Nytagna bilder Nacka/Värmdö 1 till 3 oktober

Startat av Peter Erret, 03 oktober 2008, 18:28:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

står och inväntar

när jag senare står och reglerar så kommer

farande på linje 444
Jag gjorde sedan en tur till ett blött

Nästa dag så löste jag av

och hamnade sedan på "rondelldansen", linje 474

bussen var lika hel som vanligt

lika vacker som

fick ha en kund klämd i mittdörren hela passet

Idag var det "rondelldans" för hela slanten, först med

och sedan med

totalt blev det 106 rondeller idag.

virtual1

Jag kan inte förstå varför folk envisas med att skriva Strömma Buss istället för Interbus, Interbus är lika mycket ett aktiebolag nu som då även om ägarna kallas Strömma Buss! - Om ni ska vara konsekventa, skriv då förtusan inte Swebus utan Concordia Bus istället. likagärna... *suck*

Yujin Zhang

Citatag kan inte förstå varför folk envisas med att skriva Strömma Buss istället för Interbus, Interbus är lika mycket ett aktiebolag nu som då även om ägarna kallas Strömma Buss! - Om ni ska vara konsekventa, skriv då förtusan inte Swebus utan Concordia Bus istället. likagärna... *suck*

Jag går efter vad det står på CBR. Kollar man upp någon Interbus så ser man att den står reggad på Strömma Buss. Kollar man upp Swebus vagnar så är de inte reggad på Concordia Bus, utan Swebus AB.

Så enkelt är det, egentligen.

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 03 oktober 2008, 22:55:05 PM

Jag kan inte förstå varför folk envisas med att skriva Strömma Buss istället för Interbus, Interbus är lika mycket ett aktiebolag nu som då även om ägarna kallas Strömma Buss! - Om ni ska vara konsekventa, skriv då förtusan inte Swebus utan Concordia Bus istället. likagärna... *suck*

Vad är Interbus för något? Lika mycket företag som Findus?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Camilla

Citat från: Peter Erret skrivet 03 oktober 2008, 18:28:07 PM

står och inväntar

när jag senare står och reglerar så kommer

farande på linje 444
Jag gjorde sedan en tur till ett blött

Nästa dag så löste jag av

och hamnade sedan på "rondelldansen", linje 474

bussen var lika hel som vanligt

lika vacker som

fick ha en kund klämd i mittdörren hela passet

Idag var det "rondelldans" för hela slanten, först med

och sedan med

totalt blev det 106 rondeller idag.

Hej Peter
Trevilga bilder.

Muk

Citat från: Bussmicke skrivet 03 oktober 2008, 23:22:54 PM
Vad är Interbus för något? Lika mycket företag som Findus?

Interbus är en bifirma som har samma "status" som aktiebolag som huvudfirman strömma buss med samma org.nr. I cbr står dock bara "huvudfirman" upptagen, på samma sätt som bussar registrerade på enskilda firmor registreras på "huvudfirman" på pers/org.nr dvs ägaren själv.  :)

Vilket findus tänker du på: Findus AB (oms 32 milj), Findus R&D AB (oms 10 milj) eller Findus Sverige AB (oms 2795 milj)  ;)

Jo

Citat från: Peter Erret skrivet 03 oktober 2008, 18:28:07 PM

och sedan med

SL borde borde välja vitt/eller silver som färg på bussarna istället!

Ulf Rådeström

Jag håller fullt med Virtual1 - att skriva Strömma Buss är inte helt rätt.
Det finns ju bussar som står reggade på Ekman eller Interbus i CBR - men som ju faktiskt ägs av Strömma Buss lika mycket dom.

Visst...bussarna ägs av Strömma-koncernen...men skriver ni Karlssonbuss i Vaggeryd AB på bilderna med Isaksson Karlsson-bussar i Skåne?

Det har då inte jag sett iaf...

Eller privatpersoners namn som äger bussföretag...som Dianabuss i Ljungsbro, eller MiNo-Buss mfl....då borde man rimligen skriva privatpersonens namn eftersom den står reggad på den och inte på Dianabuss.

Bussmicke

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 05 oktober 2008, 08:06:01 AM
Jag håller fullt med Virtual1 - att skriva Strömma Buss är inte helt rätt.

Nu kastar du sten i glashus. Du själv skrev Strömma Buss på bilder du lade ut i somras...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Vad tvättas bussarna med fronten ser ju sliten ut på många bussar....  synd att golvet inte lagas....
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Karsten

Citat från: yngrot skrivet 05 oktober 2008, 12:07:23 PM
Vad tvättas bussarna med fronten ser ju sliten ut på många bussar....  synd att golvet inte lagas....

Jag vet inte, kanske bara vatten och lite för högt tryck på borstarna i front och akter. Jag har länge förundrats över att lacken tvättas bort i baken och fronten på SLs bussar, men inte på sidorna. Är lacken sämre på kortsidorna?

Vad gäller golvet är det klart det är synd att det inte lagas, ännu mer synd är det att det går sönder efter två års användande av bussen.

JDS

Citat från: Karsten skrivet 05 oktober 2008, 12:24:55 PM
Jag har länge förundrats över att lacken tvättas bort i baken och fronten på SLs bussar, men inte på sidorna. Är lacken sämre på kortsidorna?

Antingen det eller så är det så att man kör för fort genom tvätten, höll man rätt hastighet så skulle även lacken på sidorna lossna   ::)

Äränte så att front och bakdel är av plast och att lacken helt enkelt fäster sämre på plasten än på metallen på sidorna?

Jo

Citat från: JDS skrivet 05 oktober 2008, 12:31:49 PM
Antingen det eller så är det så att man kör för fort genom tvätten, höll man rätt hastighet så skulle även lacken på sidorna lossna   ::)

Äränte så att front och bakdel är av plast och att lacken helt enkelt fäster sämre på plasten än på metallen på sidorna?

Med tanke på diskussionen om fartkameror som förekomm på forumet innan torde i alla tvättanläggningen göra identifieringen avsevärt mycket svårare för personalen i Kiruna.

Karsten

Citat från: JDS skrivet 05 oktober 2008, 12:31:49 PM

Ah, självklart!

Nupski

Citat från: Karsten skrivet 05 oktober 2008, 12:24:55 PM
Jag vet inte, kanske bara vatten och lite för högt tryck på borstarna i front och akter. Jag har länge förundrats över att lacken tvättas bort i baken och fronten på SLs bussar, men inte på sidorna. Är lacken sämre på kortsidorna?

Vad gäller golvet är det klart det är synd att det inte lagas, ännu mer synd är det att det går sönder efter två års användande av bussen.

Golvet är Säffles svaghet. GS har skickat bussar på retur efter att golvmattan släppt eller gått sönder i nästan nya bussar, vilket resulterat i att det skall finnas ett åtgärdsprogram för golvmattor.