Huvudmeny

En kollapsad CN112

Startat av Mikael Ringmarck, 03 oktober 2008, 18:21:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

...vid Älvsjö Stn lite tidigare idag. Tänk att dessa gamla lik aldrig tas ur trafik!  ::)

Lite tidigare på dagen såg det ut så här:

*Host host!*

Christer K

Märkligt enl VV så är bussen avställd och ägs av en privat person.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Optimal

Vad har du gjort med den :O ?

Å vem äger den?, Kanske trådskaparen  ;D

Peter Elmheden

Vilken hoj är det?
En gammal Mälaröbuss. 135X?

Såg det själv. 1356.

M224

Det är ju Mikael Ringmarks buss.  8)

Mikael Ringmarck

Hihi, ja det är kul att ta en sväng med henne ibland. Men det är inte många som höjer på ögonbrynen, SL-buss som SL-buss. När jag skulle lämna Älvsjö Stn för att plocka upp Kvarne kom en Busslink-förare fram och frågade om jag skulle till Nyboda  8)

Angående VV -det brukar ta nån dag eller två innan deras dator "hoppar igång". Nu står det iallafall "I trafik", men nu är det ju dags att ställa av den igen  :-\ Men det blir nog nån utfärd till höstkanten.

Ersa

Citat från: Mrbuss skrivet 04 oktober 2008, 08:17:42 AM
Hihi, ja det är kul att ta en sväng med henne ibland. Men det är inte många som höjer på ögonbrynen, SL-buss som SL-buss. När jag skulle lämna Älvsjö Stn för att plocka upp Kvarne kom en Busslink-förare fram och frågade om jag skulle till Nyboda  8)

Kul att du kan ha den i trafik emellanåt! :) Angående gamla bussar i SL-land är det enbart äldre insatta bussförare som hajat till och glatt reagerat på H22:an när Kvarne & jag har varit på utflykt med henne. Övriga 98% av befolkningen ser den som en vanlig buss. Vissa tanter har kommit fram och frågat om detta är hennes buss, och vissa backar först när de ser skylten med texten "Abonnerad" i rutan. Nej, ni måste nog först lacka om din och Kvarnes bussar i oxblodsrött och därefter vänta i 10 år till 2018 innan de börjar bli gamla i allmänhetens ögon i Stockholms län... 8)

I norra änden av landet skulle folk glott ögonen ur sig om ni skulle kört runt med era gamla "veteranbussar" på gatorna redan för c:a 5 år sen.

Krille

Härligt bruksskick på den vagnen!  :)

/K