Huvudmeny

Swebus Ljungsbro

Startat av Jan, 02 oktober 2008, 12:08:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan

Här fanns uppställningsplats 2006. Finns den kvar och vilka individer finns där isåfall idag?
I branschen i 40 år

Mikael T Nilsson

Citat från: Jan skrivet 02 oktober 2008, 12:08:46 PM
Här fanns uppställningsplats 2006. Finns den kvar och vilka individer finns där isåfall idag?

Det lär finnas ett antal skolbussar (Swebus) i Ljungsbro. I övrigt har, enligt mina antecknigar, Veolia tre vagnar i Ljungsbro, två ledbussar (Volvo B9S) och en kortvagn.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Walter

4507
4509
3922
3923
3928

Dessa uppgifter får tas med en nypa salt, har inte verifierat att dom stämmer på ett tag. Dessa finns eller har funnits i Ljungsbro, kan dock har försvunnit och andra tillkommit.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

HB

Kan i denna tråd passa på att berätta att Swebus just vunnit den upphandling som skett av trafiken här.

Fredde

CitatKan i denna tråd passa på att berätta att Swebus just vunnit den upphandling som skett av trafiken här.

Då får man säga grattis!

Blir det någon större förändring i bussflottan? Utökning av trafiken?

HB

Citat från: Fredde_J skrivet 06 oktober 2008, 21:45:46 PM
Då får man säga grattis!

Blir det någon större förändring i bussflottan? Utökning av trafiken?

Tack. Denna trafik är ganska konstant, så någon större förändring i utbudet lär det knappast bli, däremot kommer kanske fordonsparken att förändras beroende på eventuella kravförändringar i samband med upphandlingen.

virtual1

Citat från: Walter skrivet 06 oktober 2008, 13:03:23 PM
4507
4509
3922
3923
3928

Dessa uppgifter får tas med en nypa salt, har inte verifierat att dom stämmer på ett tag. Dessa finns eller har funnits i Ljungsbro, kan dock har försvunnit och andra tillkommit.

A-h! - det är dessa som vart på sommarbete i Katrineholm förut! - Ljungsbro sorterar f.ö. under Katrineholm fast det ligger i Östergötland...

Stefan P

Hej

Vilken sorts upphandling var det och hur många bussar gäller det?

mvh Stefan P

Fredde

CitatTack. Denna trafik är ganska konstant, så någon större förändring i utbudet lär det knappast bli, däremot kommer kanske fordonsparken att förändras beroende på eventuella kravförändringar i samband med upphandlingen.

Okej, så det var inte specat olika krav i aktuell upphandling (som nu är vunnen) angående fordonen?

Är inte så insatt i just detta, men trodde det brukar vara så.

Fredde

CitatDet gäller skoltrafik, några speciella fordonskrav med undantag av ålder o bälten brukar inte finnas, jag har nog underlaget nånstans får se om jag hittar det...

Aha ja det är klart. Då är ju lågt insteg kanske mindre prioriterat. Annars är ju alkolås på tapeten ibland, speciellt när det gäller skoltrafik...?

Vi får väl se då vad som dyker upp.

Jan

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 oktober 2008, 15:09:18 PM
Alkolås och 50 sittplatser är vad jag kan hitta, inga bälten på bussarna.
Förutom detta en mängd andra småsaker som inte rör bussarna, att föraren inte ska röka, att dörrarna inte ska kunna manövreras av passagerare etc.

Mycket anmärkningsvärt att bälte inte ingår.
I branschen i 40 år