Huvudmeny

Dyr bensin

Startat av Camilla, 01 oktober 2008, 23:13:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Camilla

Undrar om bensinen var lika dyr i pumpen.

Erol

Har visat en väldigt dålig mobil bild på nästan samma situation, då kostade allt 99.99/liter

Ivo

 ;D Fast 98 oktan finns inte i pumparna längre.  8)

Camilla

Citat från: Ivo skrivet 02 oktober 2008, 15:34:25 PM
;D Fast 98 oktan finns inte i pumparna längre.  8)
Det var mer än jag viste

Optimal

Citat från: Ivo skrivet 02 oktober 2008, 15:34:25 PM
;D Fast 98 oktan finns inte i pumparna längre.  8)

Om man tankar 98, vad är det man får då ur pumpen

med tanke på att 95 och 98 har olika pris

Björn Forslund

Shell har något som heter "V-power" så någon skillnad måste det ju vara...

Henrik Palmqvist

Citat från: Björn Forslund skrivet 02 oktober 2008, 16:20:33 PM
Shell har något som heter "V-power" så någon skillnad måste det ju vara...
Högre oktan?. Har hört det ska vara 99 oktan i V-Power?.  Tanker själv det i min Volvo.  Märker skillnad, framförallt så går den mycket jämnare. Om det ger mer kraft, inget jag märker nåt av åtminstånde. Kostar nånting på 14 kr tror jag.

/ Henrik

Björn Forslund

Kanske skulle man hälla det i min gamla 740 som går lite ryckigt emellanåt?

Kinslayer

98 oktan finns väl kvar? Sen finns ju V-power utöver det. Vad jag har hört ska det inte vara någon etanol i 98 oktan. I 95 är det en hel del av den varan.....därför går vissa motorer oroligt. Tror jag ska tanka 98 nästa gång o se om det blir någon skillnad.

robbes


ch

98 finns kvar men på långt från alla stationer. 99 oktan säljer Shell under namnet V-Power.

Kör man t.ex EU-moppe så ska man tanka 98 eller 99 oktan då 95 oktan egentligen borde gå under namnet E15 då det är 15% etanol iblandat som inte alltid alla slangar tål.

Simon Bertilsson

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 02 oktober 2008, 16:34:49 PM
Högre oktan?. Har hört det ska vara 99 oktan i V-Power?.  Tanker själv det i min Volvo.  Märker skillnad, framförallt så går den mycket jämnare. Om det ger mer kraft, inget jag märker nåt av åtminstånde. Kostar nånting på 14 kr tror jag.

/ Henrik

Jo, V-Power gör susen. Även min Saab 9-3 2,0T med 185 hk går bättre på det.

Björn Forslund

Hmm---får prova i min 400-hästars Challenger....törs man det?

Simon Bertilsson

Citat från: Björn Forslund skrivet 03 oktober 2008, 13:51:10 PM
Hmm---får prova i min 400-hästars Challenger....törs man det?

Är inte den typen av bilar gjorda för att gå på högoktaniga bränslen?

Björn Forslund

Jo, men om V-power gör så markant skillnad...den här bilen är manuell och bakhjulen släpper redan väldigt lätt.