Bilder på bussarna linje 319 och 320

Startat av Jan, 01 oktober 2008, 14:12:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan

Finns det några bilder på de bussar Swebus kör med sedan övertagandet i Västerbotten?
I branschen i 40 år

Patrik

Citat från: Lars Ödlund skrivet 01 oktober 2008, 15:30:17 PM
Har för mig att någon visat bilder förut (Patrik?) på en MB Sprinter och så någon meranvänd Carrus

Ja, det var ju jag. Jan skickade även ett PM där jag bifogade bilderna till han.

Jan

Citat från: Patrik skrivet 01 oktober 2008, 15:42:06 PM

Denna buss hade Swebus problem med växellådan innan. Vet ej om man fått ordning på den nu (Voith). Denna och Skelleftebuss 200, är väl de ända med storskåp som byggts de senaste åren?
I branschen i 40 år

Krille

Citat från: Lars Ödlund skrivet 01 oktober 2008, 16:10:12 PM
4 stegs Voith ja >:( undrar hur många lådor man är uppe i där, en 5-6 stycken är det nog minst. Synd att det är så pass mycket pyssel att byta till G8.
Och vad gäller busstypen är det ju numera inte så stora behov av dylika bussar, tyvärr.

G8, är det en manuell växellåda?

/K

Jan

I branschen i 40 år

Jan

Citat från: Lars Ödlund skrivet 01 oktober 2008, 16:10:12 PM

Och vad gäller busstypen är det ju numera inte så stora behov av dylika bussar, tyvärr.

Både ja och Nej, nu är det så att LHM inte så gärna startar upp nya linjer. Dock så är det så att lastbillar kör ut gods som likväl skulle kunnat köras med Godsbuss och samtidigt flytta PAX.
I branschen i 40 år

Krille

Citat från: Lars Ödlund skrivet 01 oktober 2008, 16:28:55 PM
G7 o G8 är elektriskt styrda manuella lådor av Volvo:s egen tillverkning, med spakställ monterat på förarstolen.

Aha, tror det kan vara en sån vi har i övningsbussen.
7 växlar framåt och en överväxel.
Mycket lätthanterlig.

/K

Jan

Citat från: Krille skrivet 01 oktober 2008, 18:20:05 PM
Aha, tror det kan vara en sån vi har i övningsbussen.
7 växlar framåt och en överväxel.
Mycket lätthanterlig.

/K

Smart att du tar körkort med man. låda. Idag tar de flesta sitt kort med automat.
I branschen i 40 år