Bagagekapacitet -- 21 kubikmeter

Startat av frigge, 30 september 2008, 15:58:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

frigge

För den riktiga bagagekapaciteten är det ett sånt här ekipage som gäller..
Fotat i Nyköping den 12/9 08. Två kompletta hockeylag med full utrustning fanns ombord, och det fanns gott om plats för mer prylar..

Ber om ursäkt för bildstorleken, men mina bildredigeringsprogram är borta för tillfället.

Ove Bojarp

Den är då nästan uppe i samma kubikmeters yta som dess inv.nr.
Har den varit interbus hela tiden?

Blue

Jag tycker släpet ser lite litet ut... ;)

Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

frigge

släpet är åt helsicke för litet.. det syns ungefär lagom tills det går åt skogen när man backar..

Göransson

Sitter positionsljus på förlängare på vårt släp.
Tycker det funkar bra att backa med....
Är en dröm att ha släp efter en dubbeldäckare på skidresan.
Man känner sig lugn på vågen och hyfsat avslappnad trots man har 4-5 lastningsorter.
Visst, man tappar 20 Km/h på kryssningshastigheten men brukar bli marginell skillnad när man rullar över bron till Malmö

Cityliner

ja när man kör dubbeldäckare så kan det lätt bli problem med plats till baggage.
vet själv hur det var när vi körde anslutningar i Norge för Scandorama/Ölvemarks. hämta på ca 10 orter och sen hade 5-6 hotell att lasta av på i malmö..
och som sagt baggage till 71 pers är inte lätt alltid att få plats med..
men med lite milt våld så brukade man lyckas..

Blue

Har man vårt släp efter en s415hdh eller liknande så ser man släpet så fort man viker ekipaget det minsta lilla, hänger det efter dubbeldäckaren så ser man sidomarkeringarna lite gran på varje sida. Bakkameran är perfekt när man backar nära knytningsgränsen, det går verkligen att utnyttja dom sista centimetrarna och det vet vi ju att det kan vara det som fattas ibland. Efter 415hdh finns det ett annat problem, det går att "knyta" ekipaget när man kör framåt. Bussen svänger helt enkelt för bra!  :)

Det sitter låmga gummiarmar med diodljus i bakkanten längst upp på släpet fast det syns inte så bra på den här bilden!
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Göransson

ja när man kör dubbeldäckare så kan det lätt bli problem med plats till baggage.
vet själv hur det var när vi körde anslutningar i Norge för Scandorama/Ölvemarks. hämta på ca 10 orter och sen hade 5-6 hotell att lasta av på i malmö..
och som sagt baggage till 71 pers är inte lätt alltid att få plats med..
men med lite milt våld så brukade man lyckas..

Hehe, ibland är det bra om passagerarna inte ser när man lastar bagaget. Kan bli nya pressveck på vissa byxor i väskorna....
Nä, dubbeldäckare är ingen dröm med ett antal olika hotell...

Göransson

Känner igen dilemmat. Samma med vår Skyliner, den nästan lyfter ut släpet vid större rattutslag så det får man passa lite.

Göransson

Ber smått om ursäkt Frigge...
Ser nu att Ert släp är löjligt kort...
Kan fatta at det kommer snabbt i backspegeln när man backar...positionsljus eller ej..

frigge

Citat från: Göransson skrivet 30 september 2008, 21:41:57 PM
Ber smått om ursäkt Frigge...
Ser nu att Ert släp är löjligt kort...
Kan fatta at det kommer snabbt i backspegeln när man backar...positionsljus eller ej..

Det är riktigt kort.. och 70 cm smalare än bussen, så positionsljusen hjälper inte. Det är redan för sent när man ser dom i spegeln..