Huvudmeny

Veolia 2315

Startat av Cyklisten, 29 september 2008, 19:39:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

De svarta ränder/linjer är nu borttagna och bussen kör i linjetrafik. Idag såg jag även en grön (nej, inte röd eller blå  ;) ) OmniCity nära Centralen, men såg inte vilken individ det var, inte ens om den gick i linjetrafik (men det tror jag den gjorde, vad skulle den annars göra mitt i stan?).

Walter

Bra bild men skyltningen gör en konfunderad, linje 100 går inte till Sjukhuset, den gåt mellan Höllviken och Malmö C, körs dessutom av Arriva. Verkar gå på linje 142 mallen Malmö och Klågerup. Är månne 3437-3440 på väg bort? Dessa är ju annars vanliga på 142.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Cyklisten

3438 (och en till, minns inte det exakta numret) såg jag i trafik. Kan det röra sig om trafikökning? Och sen finns det några äldre Säffle 2000-led som förmodligen är på väg bort.

Walter

142 är väl en av de få linjer där Veolia fortfarande kan använda normalgolvsbussar. 175 tror jag också, där brukar rullar bussar som annars kör på Skåneexpressen.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Rickardo

Har sett den bussen flera gånger på 142 bla som både ordinarie och förstärkning
Walter, du menar väl 176? 175 kör Swebus  :)

Trevlig bild!

/Rickardo

Walter

Citat från: Rickardo skrivet 29 september 2008, 21:17:19 PM
Har sett den bussen flera gånger på 142 bla som både ordinarie och förstärkning
Walter, du menar väl 176? 175 kör Swebus  :)

Trevlig bild!

/Rickardo

Helt rätt, slant på tangenterna, 176 körs av Veolia.