Några bilder från SL-land

Startat av Jonas Strömblad, 28 september 2008, 13:41:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Lite blandade bilder från SL-land. De första fyra från i fredags och resten från en långpromenad från Helenelund in till stan igår.

B12MA på 561 tillhör inte vanligheterna (åtminstone har inte jag sett det förut)

En blivande hållplats! Någon som vet var?  :)

Linjebuss H52 4878 ute och far på den i augusti omlagda linje 528. Här under högersväng in på Anhaltsvägen från Sollentunavägen

En omlackad H20A på 178'an skall svänga av från Sollentunavägen. Bakom kommer en 516

Lördag förmiddag. Lite utfyllnad för Norrtälje, som är ute och kör en sväng på 607'an

I Yujintrakten kom Busslinks H20A 5652 farande. Notera skillnaden jämfört med systern 5651 här ovanför

Strax efter kom Råstas 4615 kämpandes uppför påfartsrampen vid Frescati

Nästa 540 var en ryskbygggd Scania... Nu orkade vi inte promenera längre, så vi fuskade och tog tåget från Frescati till Stockholm Östra

På Stockholm Östra tog vi en kaffe med Karsten, och Fredrik fick muppa tåg  :)

En hög och en lång! Interbus 534 och Busslinks H34 5376. Hur var det nu, är det bara denna som är diesel i 53xx-serien med ledomnissar?
Promenaden fortsatte via en lekpark i humlegården till Nybrokajen!

På Nybrokajen mötte vi Börje. Vi tog Vånö ut till Vaxholm och njöt av det sköna höstvädret på soldäck. I Vaxholm stod denna H20B med Bussmickeskyltning! Kul att se att den vagnen används på en linje där den passar (nej, de bussarna passar inte på 178'an).

Från Vaxholm tog vi Värmdö tillbaka in till stan...

...och avrundade på söder. Där stötte vi på Hr Brink. Här visar han Fredrik en cool bussbild skulle jag tro  ;D

/J

Patrik

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 28 september 2008, 13:41:07 PM
Lite blandade bilder från SL-land. De första fyra från i fredags och resten från en långpromenad från Helenelund in till stan igår.

B12MA på 561 tillhör inte vanligheterna (åtminstone har inte jag sett det förut)

En blivande hållplats! Någon som vet var?  :)

Bussbilden: Har den flyttats till Kallhäll eller är det bara inlån för inte har dom haft den förut?

Hållplatsen: Är det inne i Silverdalområdet mellan Silverdal och Sörentorp?

Jonas Strömblad

Citat från: Patrik skrivet 28 september 2008, 13:47:14 PM
Bussbilden: Har den flyttats till Kallhäll eller är det bara inlån för inte har dom haft den förut?
Jag kollade hos Vägverket nu, och den är regad på Kallhäll.

Hållplatsen: Är det inne i Silverdalområdet mellan Silverdal och Sörentorp?
Jomenvisst! När de är klara där skall man dra om bussarna mellan Silverdals kapell och Rådanvägen

/J

Patrik

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 28 september 2008, 13:52:31 PM
Jag kollade hos Vägverket nu, och den är regad på Kallhäll.

Jomenvisst! När de är klara där skall man dra om bussarna mellan Silverdals kapell och Rådanvägen

/J

Spännande, har aldrig varit där inne förutom för två år sedan när en buss på 178 körde fel och svängde vänster i den första rondellen efter kapellet , han fick köra in på en grusplan, snurra, backa och vända  :)

Optimal

5377 är också Diesel. Någon av dessa har Söderort strypt ner till 70 km/h som tophastighet när den lånades in.

Krille

Det finns ju hopp för din son !  :P

/K

Ersa

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 28 september 2008, 13:41:07 PM

På Stockholm Östra tog vi en kaffe med Karsten, och Fredrik fick muppa tåg  :)

Citat från: Krille skrivet 28 september 2008, 15:30:00 PM
Det finns ju hopp för din son !  :P

Verkligen! Vissa barn har det bra. :D Antingen blir Fredrik en insatt kollektivtrafikexpert långt innan arbetsför ålder, eller så kommer han i framtiden att vara enormt less på allt vad kollektivtrafik är. Man får hoppas på det förstnämnda! ;D

Bussmicke

Även 5865 är inflyttad
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Yujin Zhang

Hehe...trevlig promenad ni tog. Själv blev man tvungen att ta en promenad idag när vädret är så fint ute. Matte-, svenska-, och tyskaläxan kan vänta.  :)

Jonas Strömblad

Jo, jag jobbar på det! Men som Verspider säger, det kan ju slå slint och han blir intresserad av något helt annat  ::) Fotboll eller något sådant  :o
/J

Niclas Rosenius

Många trevliga bilder  :D

Men en liten rättelse, Interbus:en heter 570 numer inte 534. Den nya 534 är den långa Dubbeldäckaren.

//Niclas

Jacob med C

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Jonas Strömblad

Jag tackar! (både för glada tillrop och rättelsen om Interbus 534  :) )
/J

Danne B.

Trevligt!

Kan tipsa om att Pizza House, som ligger precis där bilderna vid Sollentunavägen/Anhaltsvägen är tagna, har riktigt bra pizzor (stoooora) och riktigt god pasta! Rekommenderas varmt!!!

//Danne

Jonas Strömblad

Till Pizzahouse är det krypavstånd från oss. Har väl köpt en och annan pizza där...  :)
/J