En hel buss på ”Sjöbergsplan”.

Startat av Peter Erret, 27 september 2008, 17:23:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Som skall vara reserv för eftermiddagens trafik

I närbild:

Hittade även denna hela buss där (inte reservbuss).

Fredde

Så det var en gul Merca denna dag. Annars brukar dom ju vara mer vita 8)

Peter Erret

Citat från: Fredde_J skrivet 27 september 2008, 17:26:44 PM
Så det var en gul Merca denna dag. Annars brukar dom ju vara mer vita 8)

De andra var också med. Bara inte på bild.

Fredde

CitatDe andra var också med. Bara inte på bild.

Okej, tänkte väl det. Du fick inte 5499 på bild? Mötte den i Torsdags på linje 442. Ännu en att spana efter...

Karsten

Citat från: Fredde_J skrivet 27 september 2008, 17:31:44 PM
Okej, tänkte väl det. Du fick inte 5499 på bild? Mötte den i Torsdags på linje 442. Ännu en att spana efter...

Jag såg den också i torsdags, trodde det var Ekerö som kanske körde själva. Eller är det förresten en Södertäljevagn?

Fredde

CitatJag såg den också i torsdags, trodde det var Ekerö som kanske körde själva. Eller är det förresten en Södertäljevagn?

Den tillhör Björknäs sen 24/9. Vart den har rullat tidigare vet jag dock inte. Många går ju annars att spåra genom att läsa på dest.skylten baktill ::)

homer

Citat från: Fredde_J skrivet 27 september 2008, 17:38:00 PM
Den tillhör Björknäs sen 24/9. Vart den har rullat tidigare vet jag dock inte. Många går ju annars att spåra genom att läsa på dest.skylten baktill ::)

Det är en "gammal" björknäskärra som då tydligen har hittat hem igen den och syskonen 5495-5498 flyttades till södertälje för ett par år sedan

Peter Rost

Körs de "vita" bussarna även eftermiddagar?

/Peter

Karsten

Citat från: Fredde_J skrivet 27 september 2008, 17:38:00 PM

Har den fått 4442:s skylt eller har vi två vagnar med Södertäljelinjenummer där bak?

Fredde

CitatHar den fått 4442:s skylt eller har vi två vagnar med Södertäljelinjenummer där bak?

Nej 5499 har en reko skylt. Däremot finns en som visar 559 också, men det är inte den. Tycker det är många som strular med skylten bak oavsett ålder.

Karsten

Citat från: Fredde_J skrivet 27 september 2008, 21:34:55 PM
Nej 5499 har en reko skylt. Däremot finns en som visar 559 också, men det är inte den. Tycker det är många som strular med skylten bak oavsett ålder.

Då läste jag ditt inlägg fel. Det är 1870 som är skyltad 559 där bak, och 4442 764. Det har faktiskt blivit bättre på skyltfronten..

Fredde

CitatDå läste jag ditt inlägg fel. Det är 1870 som är skyltad 559 där bak, och 4442 764. Det har faktiskt blivit bättre på skyltfronten..

Och 4571 visar 465. Ja på de främre är det ju mkt bra, frånsett någon 51-vagn där det har havererat. Men sido och bak har mer att lära...