Tiger 313! ... Hvilket chassinr. har egentlig denne?

Startat av Bergenga, 27 september 2008, 12:38:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

TGR 313 i Ingerslevsgade, København, 25.09.2008.

Som en ser av bildet kunne jeg lett ha funnet det endelige svaret ved å ta bilde av byggeplaten i trappa, men det innså jeg ikke at jeg burde ha gjort før jeg kom hjem og skulle sjekke bussens historie.

Dette er altså en av kun 3 9700 som er levert med B9R i Sverige ifølge SBH. Selv om søker man på bare karosstyp 9700 og chassityp B9R får man opp 5 treff, men det ser ut til å være 2 dobbeltregistrerte.

Men det er mer som ikke stemmer. Når man søker på B9R og 9700 ser man at TGR313 har chassinr. YV3S5J12X6A112809, mens det finnes et chassinr. YV3S5J126XA112809 som har byggenr. 6312. Jeg syns dette var forvirrende, så jeg søkte på VV og der viser det seg at chassinr. er YV3S5M1267A112809, som virker mer å være det riktige, siden andre B9R jeg har sett begynner med YV3S5M.

I SBH står det at den eies av Orusttrafiken, og det ser det jo ut som på bildet, men ifølge VV er det Volvo Bussar som eier den. Er den bare utleid? Og har den noe inventarnr. hos Orusttrafiken?

Dette var dagens bidrag til SBH fra min side. :)
Mvh.
Øyvind Berg

Ulf Rådeström

Hej!
Jag vet inte mer än vad som sägs hos Vägverket.
Det som kan vara fallet är att bussen på någon planeringslista hos Carrus var planerad med ett annat chassinr och till Orusttrafiken som kund men att det har blivit ändrat.

Uffe