PHs Bussar - Norrbotten är tillbaka! (Info men även bilder!)

Startat av Patrik, 27 september 2008, 12:24:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bussgrabben

Jaaaaa! Välkommen tillbaka Patrik! Jag har hoppats att denna "comeback" skulle ske.

Och en storslagen entré gör du också.

Ersa

Citat från: Patrik skrivet 27 september 2008, 12:51:56 PM
Tack!
Ja, den här var väldigt speciell tyckte jag när den rullade in på busstationen. Vet någon årsmodellen på den?
Det här var bara två dagars resande och jag planerade allt det här på förmiddagen i måndags  ;)

Svårt att säga, men samma front som min gamla skolbuss av 1982 års modell har den iaf:

Muk

Underbart! Som stor Norrbottensvän och tidigare bosatt i Övertorneå var det här som (H)julafton. Nu behöver jag inte försöka förstå hur min kamera fungerar eller åka dit själv.  ;D

Bergenga

Jeg er på ingen måte overrasket over at PH er tilbake med bussbilder. Og om ikke lenge gjelder det store deler av landet, kanskje hele norden. ;) Velkommen tilbake med bilder! Du har mye bra og spesielle bilder fra plasser der "ingen" andre drar, noe jeg selv også prøver å gjøre, i hvert fall i Norge. Men forskjellen er at du reiser kollektivt, mens jeg ikke klarer meg uten bil. Her i København blir det derimot dårlig med sånt, da jeg ikke har bil her, og Danmark er et lite og altfor "utbygd" land.

Den finske Delta Minien er vel av samme generasjon som Delta 100, Delta 400, osv, så mest sannsynlig er den fra slutten av 70-tallet. Men kanskje noen av finnene her på forumet har bedre oversikt.
Mvh.
Øyvind Berg

Patrik

Tack!
Jag skulle gärna använda bil om jag ägde en sån och hade körkort men just nu får man ta sig fram på lämpligaste sättet  :)

Tack för infon om Deltan!

Bergenga

Citat från: Patrik skrivet 27 september 2008, 15:20:18 PM
Tack!
Jag skulle gärna använda bil om jag ägde en sån och hade körkort men just nu får man ta sig fram på lämpligaste sättet  :)

Tack för infon om Deltan!

Egen bil har jeg ikke hatt, men å "ta vare på" familiens tredjebil har jeg gjort, og det har jo vært greit, selv om bilen var altfor liten for meg. :)

Førerkort har jeg derimot hatt siden to måneder etter jeg fylte 18, altså har jeg i dag hatt det i eksakt 8 år minus 1 uke. Siden det kun er snakk om 3-4 busser daglig i hver retning der jeg kommer fra var det aldri snakk om å vente med å skaffe førerkort. Det var bare helt naturlig. En nødvendig investering. Det var først over 6 år senere at jeg ble interessert i busser, så om jeg hadde tenkt annerledes da jeg var 18 om jeg hadde vært interessert i busser da vet jeg ikke. Jeg er i hvert fall veldig glad for å ha førerkort nå. Neste utfordring blir vel busslappen, men det går nok noen år før jeg tenker på å gjøre noe med det.
Mvh.
Øyvind Berg

Jona

Citat från: Jacob med C skrivet 27 september 2008, 12:41:55 PM
Trevligt Patrik. Blir sugen att åka dit.

Jag måste verkligen hålla med. Var man inte sugen på Norrbotten innan så är jag det helt klart nu efter sett dessa fina bilder.

/J
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Citat från: Patrik skrivet 27 september 2008, 12:51:56 PM
Det här var bara två dagars resande och jag planerade allt det här på förmiddagen i måndags  ;)

Jag begriper inte hur du har hunnit med allt, hur du fick ihop allt detta.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 27 september 2008, 16:25:26 PM
Jag begriper inte hur du har hunnit med allt, hur du fick ihop allt detta.

Det är inte så svårt, höll väl på i 4 timmar med planeringen, bokningen av flyget och vandrarhemmet.

Johan B

Tack för att du visar upp denna "skattkammare" med riktiga bussar. Att det som vanligt är världsklass fotomässigt behöver jag väl inte nämna ;)

Bergenga

Jeg må visst rette meg selv. Etter å ha søkt litt fant jeg en oversikt hvor det står at den lille finnen er en Volvo B6F fra 1981 med plass til 28 passasjerer. Likevel er den gammel ...

http://kotisivu.dnainternet.net/anttimoilanen/pbl/salmela.htm

LET-520, #24 fra samme selskapet, en Kutter 9, Scania K112 er ikke mye yngre den heller, da den er fra 1982. Fin årgang. ;D
Mvh.
Øyvind Berg