Boogiebussar och höstfärger

Startat av Ersa, 26 september 2008, 20:50:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Ersa

bussgrabben

Vackert! 5208 och dess syskon är ytterst bekväma vagnar.

Ersa

Nu gäller det bara att övertyga alla slags högre chefer om att låta Umeågaraget få behålla alla 52xx-vagnar. Det sägs nämligen att bara de tre omlackade 5208, 5209 & 5210 ska stanna. (Hur det ligger till egentligen har jag ingen som helst insyn i.) Men alla tycker att det vore rent vansinne att skicka bort flera exemplar av en vagntyp som sväljer hur många resenärer som helst. Dessutom är detta den enda bussmodell i stan som nästan alla bussförare, resenärer och mekaniker gillar. Nej, lacka om alla i blått, in med flygbuss-bagagehyllor i tre av dem, och låt resten rulla på vanliga omlopp. :)

Krille

Citat från: Verspieder skrivet 26 september 2008, 22:01:22 PM
Nu gäller det bara att övertyga alla slags högre chefer om att låta Umeågaraget få behålla alla 52xx-vagnar. Det sägs nämligen att bara de tre omlackade 5208, 5209 & 5210 ska stanna. (Hur det ligger till egentligen har jag ingen som helst insyn i.) Men alla tycker att det vore rent vansinne att skicka bort flera exemplar av en vagntyp som sväljer hur många resenärer som helst. Dessutom är detta den enda bussmodell i stan som nästan alla bussförare, resenärer och mekaniker gillar. Nej, lacka om alla i blått, in med flygbuss-bagagehyllor i tre av dem, och låt resten rulla på vanliga omlopp. :)

Lägg ett bud på Skelleftebuss 128-129!
Den indrening dom har lämpar sig bäst för stadstrafik.

/K

Karsten

Citat från: Verspieder skrivet 26 september 2008, 22:01:22 PM

De ser ut att passa bra i Björknäs! Vad jag hört ska vi få ett antal boggibussar så fort Umeå kan släppa dem.Nä, nu ljög jag ordentligt.. ;)

henrik_l

Första bilden va ju en riktigt läcker höstbild, härliga färger på trädet..