Västsvenskt landskap lite från ovan

Startat av Stefan Lindberg, 25 september 2008, 16:40:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan Lindberg

Ett lastfartyg glider norrut i Göta Älv en vacker Septembermorgon.

Simon Bertilsson

Oj!
Trodde inte sådan här kanal/flodtrafik med så pass stora fartyg förekom i Sverige. Fräckt!

BMJ

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 25 september 2008, 19:24:30 PM
Oj!
Trodde inte sådan här kanal/flodtrafik med så pass stora fartyg förekom i Sverige. Fräckt!

Göta älv är tämligen frekvent trafikerad av fartyg i denna storlek.mIbland till förtret för de som ska passera de öppningsbara broarna över älven. Värst tycker jag det är i Lilla Edet, där man kan få vänta i upp till 3-4 minuter innan båten som ska passera dyker upp. I Trollhättan och Vänersborg däremot går det betydligt fortare.

Stefan Lindberg

Citat från: BMJ skrivet 25 september 2008, 23:10:35 PM
Göta älv är tämligen frekvent trafikerad av fartyg i denna storlek.mIbland till förtret för de som ska passera de öppningsbara broarna över älven. Värst tycker jag det är i Lilla Edet, där man kan få vänta i upp till 3-4 minuter innan båten som ska passera dyker upp. I Trollhättan och Vänersborg däremot går det betydligt fortare.

Och detta är strax norr om Lilla Edet, Edetrasta ligger till vänster utanför bild

BMJ

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 26 september 2008, 00:24:31 AM
Och detta är strax norr om Lilla Edet, Edetrasta ligger till vänster utanför bild

Berget där ser ganska otillgängligt ut, känner du till vägar upp, eller gav du dig bara den på att komma upp?

Stefan Lindberg

Citat från: BMJ skrivet 04 oktober 2008, 18:38:00 PM
Berget där ser ganska otillgängligt ut, känner du till vägar upp, eller gav du dig bara den på att komma upp?

Gav mig den på att komma upp bara ... dessutom sjukskriven med skadade revben  ;)