Vänersborgs Linjetrafik 361

Startat av Sundås, 24 september 2008, 23:10:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sundås

Här stod det VL-Buss överallt, både fram, på sidan och bakpå. Hur var det där med dekalerna egentligen?

// Sundås
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Rickardo

Känns lite overkill att köra ledbuss på linje 18.
Kanske är det omloppsskäl?
Trevlig bild!
/Rickardo

Fredde

Trevlig bild, själv körde jag endel Rasken-bussar på denna linje ;)

På min gamla goda högstadietid rullade mest Linjebuss 0375 på linje 18.

Krille

:o SÅ SNYGG!  :o
Gillar typsnittet på dest.skylten också.

/K

Sundås

Citat från: Krille skrivet 25 september 2008, 07:32:00 AM
:o SÅ SNYGG!  :o
Gillar typsnittet på dest.skylten också.

/K

Tack, jag tycker också bussen är riktigt snygg. :)

Sundås

Citat från: Rickardo skrivet 25 september 2008, 00:28:05 AM
Känns lite overkill att köra ledbuss på linje 18.
Kanske är det omloppsskäl?
Trevlig bild!
/Rickardo
Citat från: Fredde_J skrivet 25 september 2008, 02:48:10 AM

Tack båda två! :)

Rickardo

Citat från: Fredde_J skrivet 25 september 2008, 02:48:10 AM

Ja det var tider när det rullade snygga Scania på linje 18.
Har en historia just om linje 18 från ca 93-94 när Swebus körde linjen. På den tiden fanns även linje 180 som gick mellan Kalmar-Norrköping. Linje 18 trafikerades oftast av äldre Säffle eller Aabernaa bussar. Denna eftermiddag var turen utsatt med en av Swebus Rasken VanHoolbussar vilket inte var brukligt. Eftersom Revsudden inte fanns med på rullbandet stod det bara 18 på bussen.
En dam med flera väskor kommer in i bussen och säger att hon ska till Norrköping och hon gick ut för att lasta sina väskor i bagagerummet. Föraren gick ut och föklarade att detta var linje 18. Kvinnan gav sig inte utan hon skulle minsan till Norrköping med denna buss! Hon hade hunnit lasta in en väska innan föraren pekade på bussen bakom och sa att det är den bussen hon ska åka med. Hennes spontana svar blev:
"Ska jag åka med den lilla och fula bussen"? Bussen i fråga var en Säffle Boggie men visst kan jag hålla med om att VanHool är mycket snyggare än Säffle..
/Rickardo

Sven W

Hej

Frågan om märkningar på BiV fordon finns utredd i en annan tråd, för någon månad sedan.

Hälsningar
Sven

Fredde

CitatJa det var tider när det rullade snygga Scania på linje 18.
Har en historia just om linje 18 från ca 93-94 när Swebus körde linjen. På den tiden fanns även linje 180 som gick mellan Kalmar-Norrköping. Linje 18 trafikerades oftast av äldre Säffle eller Aabernaa bussar. Denna eftermiddag var turen utsatt med en av Swebus Rasken VanHoolbussar vilket inte var brukligt. Eftersom Revsudden inte fanns med på rullbandet stod det bara 18 på bussen.
En dam med flera väskor kommer in i bussen och säger att hon ska till Norrköping och hon gick ut för att lasta sina väskor i bagagerummet. Föraren gick ut och föklarade att detta var linje 18. Kvinnan gav sig inte utan hon skulle minsan till Norrköping med denna buss! Hon hade hunnit lasta in en väska innan föraren pekade på bussen bakom och sa att det är den bussen hon ska åka med. Hennes spontana svar blev:
"Ska jag åka med den lilla och fula bussen"? Bussen i fråga var en Säffle Boggie men visst kan jag hålla med om att VanHool är mycket snyggare än Säffle..
/Rickardo

Hahaha, ja envisa damer finns överallt ;D

Åkte även VanHool av nämda typ på 502an Lindsdal-Funkaboskolan vid några tillfällen när det begav sig, typ 96-97... Det var pricken över i med den busstypen på en ren skolbusslinje ;)

Sundås

Citat från: Sven W skrivet 26 september 2008, 00:29:35 AM
Hej

Frågan om märkningar på BiV fordon finns utredd i en annan tråd, för någon månad sedan.

Hälsningar
Sven

Ja, där sades det att de skulle få ha företagsnamnet framme på, här var det på alla platser runt om.. Det var jag som ställde frågan sist också.

Sundås