Några dager Nacka/Värmdö

Startat av Peter Erret, 24 september 2008, 19:41:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Först några bilder då jag var ute med Agenten i onsdags:


Torsdagen blev det bl.a. B9S

och en gammal trotjänare

Fredagen innebar ett "besök hos Karsten"

och sedan en tur med led till

de få kunderna (5 at) hade gott om plats
sedan hamnade jag med gårdagens buss vid

för att åter byta till

Vid Saltarö strand så fick

köra vidare med kunderna
På måndagen fick jag denna bromskloss framför mig (utbildare vid ratten)

Sedan blev det 6 timmar att dansa "rondelldansen"

Tisdagen (in i dimman) en tur till

och sedan med en ny bekanskap (med klockren dest-skylt) till ?

så fram med papper och penna, lite hjälp skall kunderna få då man inte åtgärdat detta fel trots felrapportskrivning.
Tur för mig att jag inte behövde fler lappar, två helvarv totalt, här bilder från ändhållplatsen (en arbetsplats).


Avslutningen på tisdagen var inte dum

Idag, onsdag (dimma igen) var jag en vända till Björknäsgaraget, fick se denna skapelse

där skulle jag

invänta


och

Andra passet innebar, självmant med ATR, en tur ut till orienten

för att sedan ta en tur in till byn


Karsten

Hmm, låt mig se. Två vändor till Lillsved varav ingen med regionalvagn och en repa in i miljözonen med icke miljözonsgodkänd buss, så kan det gå. Men visst går 1837 och 1875 bra? :D

Peter Erret

Citat från: Karsten skrivet 24 september 2008, 20:07:02 PM
Hmm, låt mig se. Två vändor till Lillsved varav ingen med regionalvagn och en repa in i miljözonen med icke miljözonsgodkänd buss, så kan det gå. Men visst går 1837 och 1875 bra? :D
Vad sa Cajsa varg: Man tager vad man haver.  ;)
Inget fel på dem förutom att en kund gjorde åverkan på mittdörren i 1875 då han ville ut vid Nacka trafikplats, utväg, ingen avstigning på turen (425X).

Niclas Wennerlid

Citat från: Karsten skrivet 24 september 2008, 20:07:02 PM
Hmm, låt mig se. Två vändor till Lillsved varav ingen med regionalvagn och en repa in i miljözonen med icke miljözonsgodkänd buss, så kan det gå. Men visst går 1837 och 1875 bra? :D

1875 är väl godkänd för miljözon? Om jag inte missminner mig är det årsmodell 2000.

//Niclas

HB

Citat från: Karsten skrivet 24 september 2008, 20:07:02 PM
Hmm, låt mig se. Två vändor till Lillsved varav ingen med regionalvagn och en repa in i miljözonen med icke miljözonsgodkänd buss, så kan det gå. Men visst går 1837 och 1875 bra? :D

Vad är bekymret med den bussen i miljözon? Den uppfyller alla kraven för att få gå inom miljözon.

Karsten

Citat från: HB skrivet 24 september 2008, 21:09:32 PM
Vad är bekymret med den bussen i miljözon? Den uppfyller alla kraven för att få gå inom miljözon.

Det är självklart inget bekymmer för min del, 1875 är en av de trevligare vagnarna i fordonsflottan. Nu vet jag inte hur miljözonsreglerna ska tolkas, men 1875 fyllde 8 år den 15:e augusti. Jag viker mig självklart om jag har fel, men är det inte 8 år som gäller som maxålder?

Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 24 september 2008, 22:07:34 PM
Skillnaden mellan miljözon och t.ex max o medelåldern i avtal är att i det förra fallet räknas kalenderår, i det senare räknas från första dag i trafik.
1875 är alltså ok att använda t.o m 31 dec 2008.

Okej, då vet jag. Ingen skugga över vagnutsättningen i så fall. :-[