Huvudmeny

SRJ Rimbo 2007

Startat av Ersa, 07 juli 2007, 01:19:00 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa




Här syns det nya taket väl, direkt ovanför bussen

Nico


Var det inte det gamla lokstallet (med tanke på dess nya tak) som mer eller mindre gick åt i en anlagd brand för ett par år sedan? Är det samma byggnad så är det kul att se att man fixade till det hela (för jag hade för mig att man då ansåg det vara så förstört att det inte vart värt att försöka att återuppbygga det hela).
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Visst är det originalbyggnaderna som är nyrenoverade!  :D  Själva stallet har nya ytterväggar och nytt tak, men ingen inredning just. Kontorsdelen är dock helt i nyskick invändigt. Gör gärna ett besök om ni kan. Tyvärr har jag ingen länk till öppettider och aktiviteter.

Det gamla motorvagnsstallet som inte kom med i bild denna dag är varken brunnet eller renoverat. Men i denna byggnad finns all 891mm-räls kvar under ett lager grus, samt en stor del av av elledningarna i taket. Undertecknad och Kvarne var och tittade i motorvagnsstallet under själva renoveringen av lokstallet, tyvärr utan bra belysning.

Jättekul att byggnaderna är räddade från hysteriskt rivningshysteri, även om "nya" okynnesbyggda hus samt omdragna väg 77 saboterar möjligheten att dra räls till dem igen.

Karsten

Citat från: Verspieder skrivet 07 juli 2007, 01:19:00 AM



Här syns det nya taket väl, direkt ovanför bussen

Schysst skyltning! Vem kan tänkas ha programmerat??

Kvarne

Citat från: Karsten skrivet 08 juli 2007, 20:51:54 PM
Schysst skyltning! Vem kan tänkas ha programmerat??

Verspeider.
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Ersa

Citat från: Karsten skrivet 08 juli 2007, 20:51:54 PM
Schysst skyltning! Vem kan tänkas ha programmerat??

En tekniknörd till omnibuschaufför som gärna hade velat uppleva Roslagen på 60-talet och bakåt.  ;)