Narvik -vid Malmbanans slut

Startat av Marc, 24 september 2008, 08:09:04 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Marc

Narvik, ja jag har alltid tyckt att denna "by" haft en viss industrikaraktär, d.v.s. inte allt för mycket charm! Men hittills har det funnits roliga bussar att istället vila ögonen på:

Hösten 2007

Idag är även denna saga över, ny entrepenör och nya bussar...

Till sist den buss som dyker upp överallt i mina bilder, Veolia 685.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Mumma, Setra i Låggolvsutförande

Frippe Fribas

Mums, trevliga Setror, men vad gör en Temsa Safari från betydligt sydligare trakter(?) uppe i Narvik?
Har man bussbrist eller registrerar man inte om fordon som flyttar inom landet kanske, det verkar iaf mer troligt...
//Fredrik

Bergenga

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 26 september 2008, 18:31:08 PM
Mums, trevliga Setror, men vad gör en Temsa Safari från betydligt sydligare trakter(?) uppe i Narvik?
Har man bussbrist eller registrerar man inte om fordon som flyttar inom landet kanske, det verkar iaf mer troligt...
//Fredrik

De eneste gangene kjøretøy blir omregistrert i Norge er hvis de har hatt militærskilter eller hvis de er registrert før dagens skiltsystem kom i 1971. Og nå må også bussene som flyttes til Svalbard/Spitsbergen omregistreres for å kunne kjøre avgiftsfritt. Ellers blir et kjøretøy aldri omregistrert. Har kjøretøyet vært registrert i utlandet eller vært avregistrert over lang tid skal det også ha samme nummer igjen. Og nummer blir aldri gjenbrukt heller. Likevel vil det være mange tiår før man begynner å gå tom for nummer noe sted.

Denne Safarien er en tidligere demobuss fra importøren Bertel O. Steen, og er derfor Oslo-registrert. Den eies nå av Einar Jakobsen, Kjøpsvik, så det er nok en av få "enbusseiere" som tilsynelatende kjører rutetrafikk.
Mvh.
Øyvind Berg

Frippe Fribas

Takk for informasjonen Øyvind!
//Fredrik

Bussmicke

Tyvärr har det blivit modernt även i Narvik..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Knut

Kan også legge til at man kan "bestille" reg av buss der man måtte ønske. Så jeg som bor i Drøbak (BD idag) kan kjøpe meg en bil og få den med skilter fra Narvik eller hvor som helst ellers. En del biltyper er veldig populære å regge i Bærum (øst for Oslo) gir visst litt status med BP og BR skilter på en bil.