Huvudmeny

Till Verspider

Startat av Jo, 06 juli 2007, 23:39:02 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Jo

Bilden du postade måste ju ändå vara en Milan-bild då det var en B9S på bild.

Sen kan man för övrigt konstatera att en Volvo B9S återigen har stoppat en tråd. Samma sak hände ju för övrigt redan i det förra forumet. Eller kanske det var så att kvastarna vill skydda bildvisarn från upprorstämmningen som skulle bli när forumbesökarna upptäckte att en stolpe skymmde bussen? :-\

Ersa

Jag kan ej redigera mitt eget inlägg, men tog bort bilden från min server när jag upptäckte att någon hängt på ett hänglås på tråden, ty jag vill inte skapa osämja eller råka bryta mot någon ny regel jag missat. Jag får be dig "Jo" om ursäkt för lyktstolpen och själva motivet. (Den röda Volvobussen alltså). Jag får återgå till att visa röda Scania Carrus Fifty istället.

Milan

Citat från: Jo skrivet 06 juli 2007, 23:39:02 PM
Bilden du postade måste ju ändå vara en Milan-bild då det var en B9S på bild.

Sen kan man för övrigt konstatera att en Volvo B9S återigen har stoppat en tråd. Samma sak hände ju för övrigt redan i det förra forumet. Eller kanske det var så att kvastarna vill skydda bildvisarn från upprorstämmningen som skulle bli när forumbesökarna upptäckte att en stolpe skymmde bussen? :-\

Klart det är en Milan bild - en massa fina brudar ;)

Jag tror nog snarare att inlägget var något mer lämpat för "ordet är fritt", varför den låstes. Men då kanske man kan fråga sig varför det görs i "tysthet"

//Milan

Staffan Sävenfjord

Bilden föreställde en B9S i profil med fyra unga tjejer i förgrunden. Trots att vi i går fick protester mot bilden tyckte vi inte att den var opassande. Däremot hade kommentarer om det som visats i förgrunden varit opassande. Eftersom det stundade mot sovdags fann vi det bäst att låsa tråden, eftersom vi inte hade möjlighet att övervaka eventuella sexistiska kommentarer.
Tyvärr är det så att spåren förskräcka och sexistiska kommentarer är inget vi vill ha i Bussnack.
Regeln är: Det är tillåtet att visa bussbilder där tjejer - eller killar - är ett naturligt inslag i bilden, även om de är sommarklädda. Men det är inte tillåtet med sexistiska kommenarer om deras utseende.
Verspieder har alltså inte brutit mot någon regel. Att han själv tagit bort bilden är inget vi moderatorer råder över, men vi tycker det var ett bra beslut av honom.
Denna tråd låses nu eftersom det inte finns någon anledning att diskutera detta i Bussnack. Har någon avvikande uppfattning får detta diskuteras med SvOf:s styrelse.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)