Sylmassivet från några olika vinklar (BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 23 september 2008, 00:31:08 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Jag blev inspirerad av Patriks vackra fjällbilder, så här kommer några bilder på Sylmassivet från olika vinklar och avstånd under fjolårets vandring Storulvån-Sylarna-Blåhammaren-Storulvån.
Sylmassivet markerar riksgränsen mellan Sverige och Norge (högsta toppen ligger några meter in på norska sidan) och ser extra storslaget ut genom att det inte ligger så höga massiv i närheten, en egenskap som nästan bara Sylarna och Akkamassivet vid Stora Sjöfallet har i den svenska fjällvärden.

Bild 1 som är närmast motivet är från Sylarnas fjällstation, bild 4 som är längst från motivet är vid bilvägen till Storulvån, över 1 1/2 mil från fjällmassivet.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jonas Gustafsson

Citat från: Patrik skrivet 23 september 2008, 00:54:59 AM
Så himla vackert!  :)

Menar du bilderna får jag tacka, menar du naturen så får vi berömma vår Herre eller en lycklig slump beroende på vad man föredrar... :)
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Patrik

Jag menar båda två, hade du inte varit där hade jag inte fått se det  ;)

Henasa

För ca 15-20 år sedan var jag i Åre med en grupp och då åkte vi till Storulvån. Vill minnas att man hade postgång med Jak:er där. Eller har jag bara drömt detta..haha

Ersa

Fram till några få år sedan bestod bussen mellan Enafors stn och Storulvåns fjällstation av detta fordon. Ursäkta bildkvaliteten. Jag ska formatera om originalbilderna i framtiden: