Stockholm idag (identifierings-hjälp)

Startat av Davve, 22 september 2008, 20:48:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Davve

Såg denna vid Skeppsbron idag. Har tidigare i somras stött på den i Eksjö då den fraktade en Lettländsk orkester. Denna gång verkade det dock vara "vanliga" turister som fraktades. En av dessa turister frågade mig om vägen till olika sevärdigheter. "We are some drunk tourists here visiting Stockholm" sa han. :) Hur som helst, någon som har bild/er på bussen i sitt svenska liv? Antar att det är en fd militärbuss med tanke på texten bak.

På Riddarholmen hittade jag denna ryska buss parkerad. Mycket turister från östländerna i Stockholm idag, just ryska och lettländska bussar var dominerande.

Till sist skulle det vara kul med lite mer info/bilder om/på denna buss. Ja, om det är just en buss eller lastbil låter jag vara osagt, men enl ett av Staffans inlägg i tidigare debatt ang vad som platsar här på forumet är just "Blodbussar" räknat som bussar oavsett vad VV säger. Ledsen för den dåliga kvalitéten på bilden, men var den enda jag hittade på bussen i fråga...

MVH

Wetjo

Citat från: Davve skrivet 22 september 2008, 20:48:51 PM
Till sist skulle det vara kul med lite mer info/bilder om/på denna buss. Ja, om det är just en buss eller lastbil låter jag vara osagt, men enl ett av Staffans inlägg i tidigare debatt ang vad som platsar här på forumet är just "Blodbussar" räknat som bussar oavsett vad VV säger. Ledsen för den dåliga kvalitéten på bilden, men var den enda jag hittade på bussen i fråga...

MVH

Är det där "Drak-Ulla" jobbar?  ;D

Davve

Citat från: Wetjo skrivet 22 september 2008, 20:53:45 PM
Tittade inte i personalligarren vid fototillfället... ;)

JAB

Citat från: Wetjo skrivet 22 september 2008, 20:53:45 PM

Det bästa sättet att få reda på det är väl att göra som jag brukar göra, nämligen besöka den typen av buss regelbundet för att studera den från insidan.

Wetjo

Citat från: JAB skrivet 23 september 2008, 12:49:48 PM
Det bästa sättet att få reda på det är väl att göra som jag brukar göra, nämligen besöka den typen av buss regelbundet för att studera den från insidan.

Jag går direkt till banken... :D